Fick mail från "Svea" som sorterades som spam varvid jag missade förfallodagen. Därmed skickades brev med "lagstadgad påminnelseavgift" på 60 kr. Vore klädsamt om "Svea" skickade en mailpåminnelse från en alternativ mailadress innan påminnelseavgift påförs.
Anders B.2022-08-01
Klipp rem
Mycket dålig rem kunde knappt kör en liten gräsmatta. Sen var remen som trasmatta. Mvh Christer
Leif Christer Lennart K.2022-07-21
Svar:
Remmen du beställt är kevlarförstärkt. Om en rem trasar sönder är det förmodligen fel någon annanstans på maskinen eller så har du fått upp en pinne eller liknande som orsakat haveriet.
Alla delar fel passade ej Stiga multiclip pro 51s trots att delarna beställdes till precis angiven klippare
Jukka K.2022-07-17
Order 141860
Har skickat 2 mejl till er support utan respons. Kan ej hämta försändelsen hos ombud då jag ärbortrest önskar därför förlängd liggtid hos postombud i 14 dagar. Endast avsändaren kan lösa detta
Nils Erik S.2022-07-02
Svar:
Hej Erik,
Du har fått 3 sms till din mobiltelefon där du bara kunde ha klickat på länken och sen ändrat din liggetid till 14 dagar helt själv. Jag förstår att du inte ens har bemödat dig att göra detta.
De mail du har skickat till oss har du skickat den 2/7 klockan 12:18 samt 3/7 klockan 18:53. Vilket är en lördag samt en söndag. Ditt paket gick i retur i fredags, alltså redan 1 dag innan du ens orkat mailat oss. Att ge oss 0 i betyg för att du själv beställer ett paket trots att du vet att du skall åka utomlands och sen inte ens läser sms eller mailat i tid kan vi tyvärr inte ta ansvar för. Någonstans måste du själv inse att du har ett eget ansvar om du beställer saker på Internet.
Mvh Reservdelaronline
Varning
Var försiktiga med returerna, företaget har långa tider med registrering av allt. Hämtas inte paketet ut och det går på retur får du betala 295 kr, inte så enkelt som hos andra tyvärr. Hitta er vara någon annanstans.
Joel A.2022-06-30
Svar:
Hej Joel Du valde självmant att inte hämta ut din vara hos ombudet. En returnerad vara som ej hämtats ut blir vi debiterade med fraktkostnader och hanteringskostnader av transportören. Det är snarare regel än undantag att ehandelsbolag debiterar denna kostnad på dig som kund. Vi är även tydliga med detta i våra köpvillkor.
.
.
Evalotta L.2022-06-16
Svar:
Hej Vore intressant att veta varför du gett produkten 0 i betyg när du returnerat den? Blir svårt för andra kunder att bilda sig en uppfattning om betygen.
Reklamationer
Att vägra reklamation när det uppenbarligen är fel på en vara, kan inte annat än bli bottenbetyg.
Per-Håkan M.2022-06-12
botten
ni är totalt kass, att inte kunna skicka rätt , och sedan inte göra åt det på 14 dagar bu bu
Arne M.2022-06-08
Svar:
Hej Vi har svarat dig på de mail du har skickat oss, men dessvärre har inte vi fått något svar av dig. Då blir det svårt att lösa problemen. På vårat lager jobbar människor och inte robotar, det händer att vi plockar fel saker. Man kan inte vara världsmästare varje dag.
Mvh Jocke
Kundtjänst
Kundtjänst vill inte hjälpa till att lösa problem
Peter A.2022-06-05
Svar:
Hej Peter,
Vi har tyvärr inga befogenheter att ändra i Svea ekonomis system vad gäller kredithantering utan det måste dem göra. Vi skickade dig både mail, telefonnummer, öppettider och url tid kontaktformulär. Som jag förstod det så hade du inte ens försökt ringa. Enligt mina erfarenheter är det inga problem om man väl tar kontakt med dem.
MVH Reservdelaronline
Kniven är halvfabrikat. ej vässat
Reijo Arvo Juhani K.2022-06-03
Svar:
Hej,
En kniv slår av gräset, den skär inte av gräset. Vänligen läs vårt blogginlägg om hur en kniv fungerar:
Intressant att du ger oss ett dåligt betyg för att du tycker att en startfjäder skall vara av härdat stål. Det är aldrig av härdat stål utan i 9 fall av 10 av vanligt fjäderstål.
MVH Reservdelaronline
Magnus K.2022-05-30
Fel vara
Fel vara kom och inget nummer att ringa. Heller inget svar på Mail. Någon dag senare för rätt vara upp men fortfarande inget svar på Mail
Helen P.2022-05-20
Vi väntar fortfarande på vårt beställning
Vi väntar fortfarande på vårt beställning från den 09. april.
Vi har redan kontaktat kundtjänst två gånger utan svaret från dom
Company W.2022-04-26
.
Katastrof att man ska vänta 6 månader på en drivrem som det tog 4 dagar för en järnaffär att få hem
Lars Timar L.2022-02-12
Svar:
Hej Du hade beställt en original drivrem från Stiga. Drivremmen har varit restnoterad från Stiga under väldigt lång tid, inget vi kan påverka dessväre. Generellt sett har det varit problem med originaldrivremmar, inte bara från Stiga. Dessvärre får vi inga noteringar från Stiga om en produkt ändrar leveransdatum, det är beklagligt. Hoppas du är nöjd med den drivrem vi levererat istället.
Urkass support
Vägra svara på mail om att returnera varor.
Erik S.2021-11-22
Svar:
Hej Erik,
Räcker det inte med det svar du fått 2021-10-28 13:46:15 samt 2021-11-01 13:01:48? Båda svaren inom mindre än 24 timmar. Båda dessa mail är accepterade av din Yahooserver.
Det kanske vore en idé att kika in din skräppost?
Mvh Reservdelaronline
.
Dårlig sevice svarer ikke på mail, har heller ikke noe tlf. nr. kommer ikke til å kjøpe noe mer eller anbefale Reservedelaronline
Rune J.2021-11-11
Svar:
Hej Vi har svarat på samtliga av dina mail och du har även svarat tillbaka på vissa av dom. Väldigt märkligt omdöme. Mvh Reservdelaronline.se
Kundservice svara inte på några mail
Kundservice svara inte på några mail när jag fick fel reservdelar. Sista gången kommer att handla hos er! Tack och adjö!
Christian H.2021-10-29
Svar:
Hej Du har mailat vår support 24/10 17:53. Vi har svarat dig den 25/10 14:42. Efter det har du inte återkommit med de uppgifter vi behöver för att hjälpa dig. Titta gärna i din skräppost. Mvh Reservdelaronline
Omdömen för Reservdelaronline
Mycket dålig rem kunde knappt kör en liten gräsmatta. Sen var remen som trasmatta. Mvh Christer
Remmen du beställt är kevlarförstärkt. Om en rem trasar sönder är det förmodligen fel någon annanstans på maskinen eller så har du fått upp en pinne eller liknande som orsakat haveriet.
Har skickat 2 mejl till er support utan respons. Kan ej hämta försändelsen hos ombud då jag ärbortrest önskar därför förlängd liggtid hos postombud i 14 dagar. Endast avsändaren kan lösa detta
Hej Erik,
Du har fått 3 sms till din mobiltelefon där du bara kunde ha klickat på länken och sen ändrat din liggetid till 14 dagar helt själv. Jag förstår att du inte ens har bemödat dig att göra detta.
De mail du har skickat till oss har du skickat den 2/7 klockan 12:18 samt 3/7 klockan 18:53. Vilket är en lördag samt en söndag. Ditt paket gick i retur i fredags, alltså redan 1 dag innan du ens orkat mailat oss. Att ge oss 0 i betyg för att du själv beställer ett paket trots att du vet att du skall åka utomlands och sen inte ens läser sms eller mailat i tid kan vi tyvärr inte ta ansvar för. Någonstans måste du själv inse att du har ett eget ansvar om du beställer saker på Internet.
Mvh
Reservdelaronline
Var försiktiga med returerna, företaget har långa tider med registrering av allt. Hämtas inte paketet ut och det går på retur får du betala 295 kr, inte så enkelt som hos andra tyvärr. Hitta er vara någon annanstans.
Hej Joel
Du valde självmant att inte hämta ut din vara hos ombudet. En returnerad vara som ej hämtats ut blir vi debiterade med fraktkostnader och hanteringskostnader av transportören.
Det är snarare regel än undantag att ehandelsbolag debiterar denna kostnad på dig som kund. Vi är även tydliga med detta i våra köpvillkor.
.
Hej
Vore intressant att veta varför du gett produkten 0 i betyg när du returnerat den?
Blir svårt för andra kunder att bilda sig en uppfattning om betygen.
ni är totalt kass, att inte kunna skicka rätt , och sedan inte göra åt det på 14 dagar bu bu
Hej
Vi har svarat dig på de mail du har skickat oss, men dessvärre har inte vi fått något svar av dig. Då blir det svårt att lösa problemen.
På vårat lager jobbar människor och inte robotar, det händer att vi plockar fel saker. Man kan inte vara världsmästare varje dag.
Mvh
Jocke
Kundtjänst vill inte hjälpa till att lösa problem
Hej Peter,
Vi har tyvärr inga befogenheter att ändra i Svea ekonomis system vad gäller kredithantering utan det måste dem göra. Vi skickade dig både mail, telefonnummer, öppettider och url tid kontaktformulär. Som jag förstod det så hade du inte ens försökt ringa. Enligt mina erfarenheter är det inga problem om man väl tar kontakt med dem.
MVH
Reservdelaronline
Kniven är halvfabrikat. ej vässat
Hej,
En kniv slår av gräset, den skär inte av gräset. Vänligen läs vårt blogginlägg om hur en kniv fungerar:
https://www.reservdelaronline.se/blogg/tips-och-guider/-hur-fungerar-en-graesklipparkniv
0
Hej Mentor,
Intressant att du ger oss ett dåligt betyg för att du tycker att en startfjäder skall vara av härdat stål. Det är aldrig av härdat stål utan i 9 fall av 10 av vanligt fjäderstål.
MVH
Reservdelaronline
Vi har redan kontaktat kundtjänst två gånger utan svaret från dom
Katastrof att man ska vänta 6 månader på en drivrem som det tog 4 dagar för en järnaffär att få hem
Hej
Du hade beställt en original drivrem från Stiga. Drivremmen har varit restnoterad från Stiga under väldigt lång tid, inget vi kan påverka dessväre. Generellt sett har det varit problem med originaldrivremmar, inte bara från Stiga.
Dessvärre får vi inga noteringar från Stiga om en produkt ändrar leveransdatum, det är beklagligt.
Hoppas du är nöjd med den drivrem vi levererat istället.
Vägra svara på mail om att returnera varor.
Hej Erik,
Räcker det inte med det svar du fått 2021-10-28 13:46:15 samt 2021-11-01 13:01:48? Båda svaren inom mindre än 24 timmar. Båda dessa mail är accepterade av din Yahooserver.
Det kanske vore en idé att kika in din skräppost?
Mvh
Reservdelaronline
Dårlig sevice svarer ikke på mail, har heller ikke noe tlf. nr. kommer ikke til å kjøpe noe mer eller anbefale Reservedelaronline
Hej
Vi har svarat på samtliga av dina mail och du har även svarat tillbaka på vissa av dom. Väldigt märkligt omdöme.
Mvh
Reservdelaronline.se
Kundservice svara inte på några mail när jag fick fel reservdelar. Sista gången kommer att handla hos er! Tack och adjö!
Hej
Du har mailat vår support 24/10 17:53. Vi har svarat dig den 25/10 14:42. Efter det har du inte återkommit med de uppgifter vi behöver för att hjälpa dig.
Titta gärna i din skräppost.
Mvh
Reservdelaronline