Hej De mail vi har skickat är med kontoinformation, orderbekräftelse samt att trackinginfo från transportören. 99,99% av alla kunder vill ha denna information.
Dåligt!
Man kan inte få telefonkontakt med firman.
Ralf Morgan L.2021-09-27
Svar:
Hej,
Året är 2021 och idag kan man kommunicera väldigt väl via andra kanaler. Vi svarar ofta fortare på mail och chat än vad andra företag hinner svara i telefon. Vi kan genom att använda mail och chat hantera flera kunder samtidigt istället för att du skall bli satt i telefonkö och vi endast kan hantera en kund åt gången.
Mvh Reservdelaronline
Fått en bult istället för ett knivfäste!
Börja med att svara på returförfrågan gjord via er hemsida, den kanske inte heller fungerar! Fixa eran mail så att det verkligen går att skicka mail till er som ni kan svara på utan att få studs tillbaka.
Christof L.2021-09-21
Svar:
Hej,
Med tanke på att vi får massvis med mail varje dag utan problem från andra kunder misstänker jag att problemet snarare ligger på din sida. Samtliga mail registreras som ärenden och det finns inga ärenden registrerade från dig. Ifall du skulle ha problem med att skicka mail och de studsar har du troligen en felinställd server vad gäller SPF, reverse DNS eller så ligger du listad på någon spamlista - kontakta din serverhost. Du kan utan problem kontakta oss från en betrodd email som t.ex. Hotmail eller Gmail så ska vi hjälpa dig.
Mvh Reservdelaronline
.
fattas grejer svarar inte på mail
Jan P.2021-08-29
Svar:
Hej Jan Vi har svarat dig samma dag du mailat oss men du har inte kommit tillbaka till oss. Vänligen återkom så hjälper vi dig.
.
Felleverans.
Nils Gunnar A.2021-08-26
Svar:
Hej,
Vi är människor som arbetar på vårt lager och därmed kan fel inträffa. Det som gör mig lite förvånad är dock att det inte finns något ärende registrerat från din e-post om felaktig leverans. Í normal fall hör man ju av sig direkt om man fått fel saker? Då har vi även möjlighet att rätta till vårt fel vilket vi ofta gör väldigt kvickt.
Mvh Reservdelaronline
Fel översättning
Johan M.2021-08-12
Svar:
Hej Johan,
Vi säljer ganska många av denna varje år utan några klagomål. Vad är det för översättning du menar som skulle vara fel? Kontakta oss gärna på support@reservdelaronline.se
Mvh Reservdelaronline
.
Har betalt hela produkten men inte fått den
Lars I.2021-08-02
Svar:
Hej Lars,
Din knivtallrik låg på utlämningsställe fram till den 22/6 och du aviserades 3 gånger via SMS samt fick även mail med trackinglänk men hämtade inte ut paketet. Paketet returnerades för över en månad sedan och Postnords retur och hanteringsavgifter har dragits och resterande belopp har krediterats tillbaka till dig.
Vänligen lägg en ny order om du fortfarande önskar en knivtallrik.
Mvh Reservdelaronline
Kunden får betala frakten för butikens misstag
När Reservdelaronline.se skickar fel reservdel till kunden så ska inte kunden få betala tur och returfrakten, den ska Reservdelaronline.se givetvis stå för som begick misstaget.
Thomas W.2021-07-27
Svar:
Hej Thomas Att lasta oss för hela felköpet kan tyckas lite hårt, det var nog brist på kommunikation skulle jag vilja påstå. Kontakta support@reservdelaronline.se, du kan svara i det ärende som redan finns, så ska vi kunna lösa detta.
Mvh!
Niclas A.2021-07-18
Fungerade mycket bra
Bra kommunikation och mycket snabb leverans.
Ingvar S.2021-07-09
????????
.
Dan Erik N.2021-07-04
Svar:
Ditt drivreglage har legat på utlämningsställe sedan den 28/6 och går i retur idag om du inte hämtar ut det.
Mvh Reservdelaronline
Sell wrong product
Phillip M.2021-06-27
Danny S.2021-06-24
.
.
Claes H.2021-06-14
Svar:
Hej,
Vore intressant att veta varför du gett oss 0 i betyg?
Mvh Reservdelaronline
Säljer produkter som är skit.
Dagens bensin innehåller tillsatser så gamla hederliga produkter som har kontakt med bensin håller tyärr inte. Detta borde säljarna ha kunskap om....
Björn K.2021-06-10
Svar:
Hej Björn,
Jag tycker du ska ta och läsa på denna artikel som vi skapade för ca 5 år sedan:
Remmen passar inte, för kort. Väldigt krångligt att returnera delen! Fick ett mail med en hel sida vad man inte fick göra när
man skickar tillbaka paketet, Väldigt krångligt och otydligt hur du ska göra. Andra företag skickar med etikett som man klistrar på paketet om behöver returnera. Tycker att ni ska göra så också.
Jan G.2021-06-01
Mycket besviken
.
Tibor Miklos R.2021-05-22
Svar:
Hej,
Om vajern inte passar din gräsklippare har du med högsta sannolikhet beställt fel vajer. Vi har sålt hundratals av denna vajern och har inga inneliggande klagomål på felaktiga mått. Jag kan inte heller se att du varit i kontakt med vår support för rådgivning eller hjälp att hitta rätt vajer.
Ifall du önskar hjälp att hitta rätt kontakta support@reservdelaronline.se
Mvh Reservdelaronline
Ingen leverans
Pengarna är dragna men efter 10 arbetsdagar och mailkontakt sedan dag 3 har jag inte fått min produkt. Trist...
Christian L.2021-05-16
Svar:
Hej Christian Du har meddelat oss fredagen den 7/5 att du ej fått samtliga artiklar till din order. Vi har skickat dessa direkt på måndagen den 10/5. Postnord har meddelat den 11/5 att de ej kunnat leverera detta till dig, varför vet vi ej. Varorna finns på utlämnignställe att hämta. Reservdelaronline kan knappast lastas fullt för detta då vi agerat snabbast möjliga med att rätta till vårt misstag.
lång leverans
det står 1 till 3 dagars frakt fick vänta en månad på ordern
Roger L.2021-05-15
Svar:
Hej Roger Självklart gäller 1-3 dagars leveranstid på lagervaror. Normaltsett är denna vara en lagervara men har varit restnoterad från leverantören. Att du fått vänta lite extra beror helt enkelt på att den ej gått att uppbringa i hela Europa. Leveranssituationen i världen är väldigt ansträngd på alla fronter det här året och kommer förmodligen vara så ett tag till. Mvh Jocke
Omdömen för Reservdelaronline
För mycket spam email jag aldrig velat ha
Hej
De mail vi har skickat är med kontoinformation, orderbekräftelse samt att trackinginfo från transportören.
99,99% av alla kunder vill ha denna information.
Man kan inte få telefonkontakt med firman.
Hej,
Året är 2021 och idag kan man kommunicera väldigt väl via andra kanaler. Vi svarar ofta fortare på mail och chat än vad andra företag hinner svara i telefon. Vi kan genom att använda mail och chat hantera flera kunder samtidigt istället för att du skall bli satt i telefonkö och vi endast kan hantera en kund åt gången.
Mvh
Reservdelaronline
Börja med att svara på returförfrågan gjord via er hemsida, den kanske inte heller fungerar! Fixa eran mail så att det verkligen går att skicka mail till er som ni kan svara på utan att få studs tillbaka.
Hej,
Med tanke på att vi får massvis med mail varje dag utan problem från andra kunder misstänker jag att problemet snarare ligger på din sida. Samtliga mail registreras som ärenden och det finns inga ärenden registrerade från dig. Ifall du skulle ha problem med att skicka mail och de studsar har du troligen en felinställd server vad gäller SPF, reverse DNS eller så ligger du listad på någon spamlista - kontakta din serverhost. Du kan utan problem kontakta oss från en betrodd email som t.ex. Hotmail eller Gmail så ska vi hjälpa dig.
Mvh
Reservdelaronline
fattas grejer svarar inte på mail
Hej Jan
Vi har svarat dig samma dag du mailat oss men du har inte kommit tillbaka till oss.
Vänligen återkom så hjälper vi dig.
Felleverans.
Hej,
Vi är människor som arbetar på vårt lager och därmed kan fel inträffa. Det som gör mig lite förvånad är dock att det inte finns något ärende registrerat från din e-post om felaktig leverans. Í normal fall hör man ju av sig direkt om man fått fel saker? Då har vi även möjlighet att rätta till vårt fel vilket vi ofta gör väldigt kvickt.
Mvh
Reservdelaronline
Fel översättning
Hej Johan,
Vi säljer ganska många av denna varje år utan några klagomål. Vad är det för översättning du menar som skulle vara fel? Kontakta oss gärna på support@reservdelaronline.se
Mvh
Reservdelaronline
Har betalt hela produkten men inte fått den
Hej Lars,
Din knivtallrik låg på utlämningsställe fram till den 22/6 och du aviserades 3 gånger via SMS samt fick även mail med trackinglänk men hämtade inte ut paketet. Paketet returnerades för över en månad sedan och Postnords retur och hanteringsavgifter har dragits och resterande belopp har krediterats tillbaka till dig.
Vänligen lägg en ny order om du fortfarande önskar en knivtallrik.
Mvh
Reservdelaronline
När Reservdelaronline.se skickar fel reservdel till kunden så ska inte kunden få betala tur och returfrakten, den ska Reservdelaronline.se givetvis stå för som begick misstaget.
Hej Thomas
Att lasta oss för hela felköpet kan tyckas lite hårt, det var nog brist på kommunikation skulle jag vilja påstå.
Kontakta support@reservdelaronline.se, du kan svara i det ärende som redan finns, så ska vi kunna lösa detta.
Mvh!
.
Ditt drivreglage har legat på utlämningsställe sedan den 28/6 och går i retur idag om du inte hämtar ut det.
Mvh
Reservdelaronline
.
Hej,
Vore intressant att veta varför du gett oss 0 i betyg?
Mvh
Reservdelaronline
Dagens bensin innehåller tillsatser så gamla hederliga produkter som har kontakt med bensin håller tyärr inte. Detta borde säljarna ha kunskap om....
Hej Björn,
Jag tycker du ska ta och läsa på denna artikel som vi skapade för ca 5 år sedan:
https://www.reservdelaronline.se/blogg/tips-och-guider/varfoer-ska-man-anvaenda-alkylatbensin
Mvh
Reservdelaronline
man skickar tillbaka paketet, Väldigt krångligt och otydligt hur du ska göra. Andra företag skickar med etikett som man klistrar på paketet om behöver returnera. Tycker att ni ska göra så också.
.
Hej,
Om vajern inte passar din gräsklippare har du med högsta sannolikhet beställt fel vajer. Vi har sålt hundratals av denna vajern och har inga inneliggande klagomål på felaktiga mått. Jag kan inte heller se att du varit i kontakt med vår support för rådgivning eller hjälp att hitta rätt vajer.
Ifall du önskar hjälp att hitta rätt kontakta support@reservdelaronline.se
Mvh
Reservdelaronline
Pengarna är dragna men efter 10 arbetsdagar och mailkontakt sedan dag 3 har jag inte fått min produkt. Trist...
Hej Christian
Du har meddelat oss fredagen den 7/5 att du ej fått samtliga artiklar till din order. Vi har skickat dessa direkt på måndagen den 10/5.
Postnord har meddelat den 11/5 att de ej kunnat leverera detta till dig, varför vet vi ej. Varorna finns på utlämnignställe att hämta.
Reservdelaronline kan knappast lastas fullt för detta då vi agerat snabbast möjliga med att rätta till vårt misstag.
det står 1 till 3 dagars frakt fick vänta en månad på ordern
Hej Roger
Självklart gäller 1-3 dagars leveranstid på lagervaror. Normaltsett är denna vara en lagervara men har varit restnoterad från leverantören. Att du fått vänta lite extra beror helt enkelt på att den ej gått att uppbringa i hela Europa.
Leveranssituationen i världen är väldigt ansträngd på alla fronter det här året och kommer förmodligen vara så ett tag till.
Mvh
Jocke