Så tycker kunderna om Reservdelaronline

Summering
positive96.5%(2205 omdömen)
Snittbetyg: 4.85/5neutral2.1%(49 omdömen)
Antal omdömen: 2285negative1.4%(31 omdömen)

Ingen ordning
rating

Fel vara skickats och ingen vilja till rättelse

Peter Martin J.2019-12-06
Svar:

Hej Peter,


Detta var då ett av de märkligare omdömen vi fått. Det är du själv som googlat fram ett produktnummer och sen skickat ett mail till oss enligt med artikelnummer du vill beställa. Vi har sedan översatt detta produktnummer till HiKokis nya produktnummer och skickat exakt den vara du beställt. 


Lite självinsikt får man nog ha i detta fall. Hade du givit oss ett artikelnummer på din maskin hade vi kunnat leta upp vilket svärd som hade passa - nu är det du själv som har letat upp artikelnummer på svärdet (och antagligen valt fel sprängskiss) men du har fått precis det du har beställt.


Att sen även skicka otrevliga mail om att man citat "...aldrig mer vill göra affärer med oss" talar nog för sig själv.


Nästa gång, hör gärna med oss först innan du beställer. Gör vi fel står vi alltid för alla omkostnader. 


Mvh
Reservdelaronline

rating
Roger Ingemar B.2019-07-08
Tanklock
rating
Omöjligt att hitta den modell man söker.
Bo Walter Ö.2019-06-27
rating
Thomas Mikael C.2019-06-24
Aldrig mer
rating
Bengt Lars-Ove J.2019-06-22
Reklamationstid
rating
Reklamerade och skickade tillbaka produkten med vändande post, Nästa vecka har det gått en månad och det som skett är att jag fått betala produkten. Inte bra, har tänkt köpa många delar men blir nu tveksam om inte en snar förbättring sker.
Tom S.2019-06-22
Lång leveranstid
rating

Det tog nästan 2 veckor att få varorna!!

Karl Magnus N.2019-06-09
Svar:

Hej,


Du beställde dina varor en tisdag 190528 kl 11:39. Vi skickade dina varor samma dag, 10 timmar senare. Det hämtades sedan upp dagen efter på onsdagen. Torsdagen var en röd dag, på fredagen transporterades ditt paket och på måndag 190603 fanns den på ditt serviceställe. Det har alltså tagit 3 arbetsdagar för ditt paket att komma fram - helt enligt vad vi lovar med hemsidan. Visst kan 3 dagar kännas som två veckor för den som väntar på något gott men jag tycker även att det är viktigt att informationen som anges är korrekt.


Mvh


Reservdelaronline

Snabb orderbekräftelse
rating

samt snabb fakturering men leveransen lyser med sin frånvaro.

Hans Fredrik A.2019-05-22
Svar:

Hej,


Beklagar att det blivit fel och att ditt paket försvunnit på vägen. Vi har lagt in en ny leverans som kommer att skickas idag.


Mvh
Reservdelaronline

nästa gång väljer jag en annan leverantör
rating

sämsta företag jag mött

Kjell Gösta W.2019-05-14
Svar:

Hej Kjell,


Tråkigt att du är missnöjd. Vår support hjälpte dig att ta fram båda drivremmarna till din maskin. Vi har i mailkonversationen tydligt skrivit vilken rem som hör till drivning respektive klippaggregat. Du bekräftar även själv i efterhand att remmen du beställt passar i klippaggregat men ej för drivning - vilket stämmer då det är den för klippaggregatet du beställt.


Du har sedan valt att skicka din retur med egen transportör för 140kr istället för vår färdiga returetikett för 69kr och du har även valt ett fraktsätt som gör att vi aldrig erhållit någon vara. 


Då vi inte erhållit någon retur kan vi heller inte kreditera din order. Du bör kontakt din transportör och se till att returnera din order korrekt så kommer du få en kredit med en gång.


Mvh 


Reservdelaronline

rating

  

Tobias H.2019-01-21
Svar:

Hej Tobias,


Trist att du ger oss ett dåligt omdöme då det är korrekt trimmerhuvud levererat till din maskin, sen att de inte såg exakt likadant ut som det gjorde original kan ha flera orsaker men det passar i alla fall. 


Vår medarbetare var även inställd i alla konversationer med dig på att få nummer och bild för att kunna ge dig fri retur tillbaka och även hjälpa dig med att kontrollera så att det verkligen var rätt huvud du hade beställt på egen hand.


Hoppas dock du återvänder om du har fler frågor eller behöver fler reservdelar.


Mvh
Jonas

Uselt
rating
det har nu gått ca 6 veckor och jag har fortfarande inte fått rätt reservdel, däremot har jag fått, och betalt för, delar som jag inte har någon andvändning för. Känns som om reservdelaronline är ett bluff-företag, mycket besviken...
Ralf O.2018-09-17
rating
Lars Kenneth Göran H.2018-09-10
Näst intill omöjligt att beställa
rating
Går endast att genomföra beställning med internet explorer. Provat med Firefox, Chrome och Operas webläsare utan att komma vidare.
Erik S.2018-08-26
Vajer till klippare
rating

Beställde gasvajer till gräsklippare men viste inte den rätta benämningen på vajern. Jag fick ett artikelnummer av en annan leverantör som inte kunde ta fram vajern men ett nummer han trodde var det jag skulle han. Det artikelnummer skrev jag in i min beställning jämte beskrivning av vilken vajer jag ville ha. Jag fick fel vajer. När jag , via er hemsida, sa att jag fått fel vajer så blev svaret att jag fått vad jag beställt samt en sprängskiss över klipparen där jag kunde lokalisera vilken vajer jag skulle beställt. När jag skulle beställa vajern fick jag felmeddelandeodukten om att produkten ej fanns i lager. När jag påpekade detta fick jag svar att det var nåt tekniskt fel men (Jocke) hade själv lyckats beställa på sidan. Han kunde däremot inte beställa åt mig mot faktura och inte leverera någon vajer utan en order från mig, från ett orderformulär som inte fungerade. Det har gått så lång tid nu att gräset växt mig över huvudet, tid till onödig administration och skickande av meddelanden att det här var första och sista gången jag anlitar er sida och företag. Nästa gång kommer jag försöka hitta någon med mer serviceanda. Om någon från början tagit kontakt med mig utifrån min beskrivning av vilken vajer jag behövde då min beskrivning av vajern och numret inte matchade varandra utan bara läst numret och skickat vajer utifrån det hade min kritik varit bättre. Jag är ingen reservdelsspecialist och i min värld var det en gasvajer jag skulle ha, inte bromsvajer som den heter i er värld. Den andra är drivvajer och har inget med gasen (bromsen) att göra, men vad visste jag. Det finns två vajrar till klipparen. Sen att det inte går att ringa är ju helt kasst. Över telefon kan jag ju beskriva hade är jag skall ha - och ni besitter kunskapen, antar jag, eller så kan ni bara lösa artikelnummer.... Än har jag inte fått rätt vajer Peder Kjellberg

Peder K.2018-08-06
Svar:

Hej Peder
Kommentarer på ordern kan vi ej hantera förutom önskemål om packning och eventuella portkoder. Ändringar i ordern går ej, det framkommer tydligt på sidan också. Gällande manuell hantering kan vi ej hantera det heller då allt sköts automatisk via koppling till Hygglig, Marginalen Bank som har ansvar över vår betallösning. Om du är osäker på benämningen går det jätte bra att fråga oss, vi svarar på mellan 50-100 mail om dagen gällande vilken reservdel man ska. Varför har vi inget telefonnummer? Det är helt enkelt en prioriteringsfråga. Vi skulle tyvärr inte ha tid att svara på alla frågor vi får via telefon, därför har vi valt att plocka bort det. Däremot får folk svar inom 24 timmar, oftast även på helger, röda dagar och högtider. Vi levererar också väldigt fort. Många kunder har sina varor dagen efter de beställt. Gällande vår kunskap har vi vi själva drivit en verkstad i över 15år samt jobbat med dessa maskiner lika länge. 


Mvh
Jocke

Konkurs?
rating

skickade mail ,inget svar, chatten ligger nere, inga telefonnummer.

Ingemar P.2018-07-05
Svar:

Hej Ingemar,


Vi svarar på mellan 50-100 mail om dagen så jag vet inte var du har mailat. Chatten är endast igång vissa tider då vi prioriterar mail. Vi svarar i 99% av fallen inom 24h. Vi loggar alla inkomna mail som ett supportärende och från din mail du använd vid order finns inget ärende. Troligtvis har du angivit fel mail eller skickat till fel mail. Skicka ett mail till support@reservdelaronline.se så hjälper vi dig.


Mvh
Jonas

Kommunikation
rating
Mycket dåligt att inte skicka rätt vajer då alla data från klipparen var med.
Har kostat mig mycket arbete och framförallt tid då korrespondens med Er gick över mail.
Hade varit enklare för mig som kund att prata med någon.
Lennart G.2018-06-01
Förbättringspotensial
rating

Försök att ha bättre koll på vad ni kan leverera.

Lars Sten Olof Y.2018-05-28
Svar:

Hej Sten,


Jag har svarat dig vid totalt fyra tidigare tillfällen via vår supportmail, det här är den femte. Jag föreslår att du tittar i din skräppost eller ser över dina mailinställningar. 


Svaret är dock detsamma, vi har inte fått någon retur ifrån dig. Ta kontakt med ditt fraktbolag du anlitat då du inte ville använda den retursedel vi erbjuder.


Med vänlig hälsning


Jonas

Undrar var den sitter?
rating
???
Ulf Roland G.2018-05-22
För sen leversns
rating

Känner mig lurad

Lars-Åke L.2018-05-01
Svar:

Hej, vi fick din order 18-04-19 klockan 18:30. 18-04-19 klockan 18:59 - alltså 29 minuter efter att din order lades var din order färdigpackad hos oss. Svårt att se att vi skulle kunna behandla din order snabbare än så. Ditt paket har sedan gått via postbrev. Tyvärr försvinner en del paket vid transport och så verkar ha hänt med detta. När du väl påpekade att ditt paket var borta skickade vi ett nytt på direkten. Du får gärna återkomma hur du tycker att vi kan hantera ditt ärende bättre. Mvh Jonas

Drivrem
rating
Se ovan
Hans E.2018-04-30

Kategorier

OK

Den här sidan använder sig av cookies för att ge dig bästa möjliga upplevelse. Vid fortsatt användning av sidan godkänner du att cookies används.