Så tycker kunderna om Reservdelaronline

Summering
positive 96.9% (3924 omdömen)
Snittbetyg: 4.85/5 neutral 1.9% (77 omdömen)
Antal omdömen: 4049 negative 1.2% (48 omdömen)

BUTIKEN
rating

Produkterna är det inget fel på, men leveranstiden nästan tre månader, vad kan man säga.......

Hannu Heikki P.2020-08-08
Svar:

Hej Hannu,


Varan du beställt var en beställningsvara. Du fick ett mail av oss _två_ arbetsdagar efter att du lagt din order om att den tyvärr var restnoterad hos Stiga. Du fick även en förfrågan om att avbryta ordern eller om du ville vänta. Att Stiga sedan tagit 3 månader på sig att leverera kan vi bara beklaga men du hade fått exakt samma svar hos alla andra Stiga-återförsäljare om du skulle beställa den där då den helt enkelt inte fanns på deras lager. 


Mvh Reservdelaronline

Besviken.
rating

Trotts rätt serier numer och model nummer var vara 10cm för kort. Obrukbar. Tippen nästa.

Mats S.2020-07-20
Svar:

Hej Mats,


Jag kan inte se att du varit i kontakt med oss varken vad gäller hjälp att hitta rätt reservdel eller eventuell retur? Har man rätt produktnummer och serienummer på maskinen så ska det inte bli fel. Ifall vi har skrivit något fel på vår hemsida så står vi för alla omkostnader men i detta fallet känns det märkligt då du inte ens har hört av dig till oss? Kontakta oss på support@reservdelaronline.se så hjälper vi dig.


Mvh
Reservdelaronline

rating
Kerstin W.2020-07-13
.
rating

Vet inte. Har inte handlat i butik

Peter N.2020-07-12
Svar:

Hej Peter,


Om det inte är du som handlat hos oss så är det någon som kapat din dator, din email och sen beställt en spännrulle till en gräsklippare med dina personuppgifter. 


Mvh
Reservdelaronline

inte nöjd
rating

otrevligt svar på mejl,skickade paketet till fel ställe...

Mira G.2020-06-29
Svar:

Hej Mira,


Vi styr inte var paketet hamnar utan det är du själv som väljer leveransadress vid checkout så om paketet hamnat fel så har du nog skrivit in fel adress. Vad gäller det svar du upplevt som otrevligt så var det ett förtydligande från kundtjänst sida att det varit midsommarhelg med röda dagar då du var otålig och ville att DHL skulle jobba även midsommarhelgen.


Mvh


Reservdelaronline

Bara sälja och inget mer
rating
Attbara sälja men inget mer om det blir fel någonstans. Det skall stå med stora bokstäver på hemsidan bara köp och inget mer Värdelöst!!! Kommer ALDRIG att handla från den här butiken någonsin
Tommy A.2020-06-26
ORDER #43148
rating

Eftersom jag betalade leveransen med kort så fick vi ingen faktura. När jag sen kontaktade er kundtjänst för att få en faktura för vår bokföring fick jag bara spydiga svar och ingen hjälp alls av Jonas hos er. Så jag skulle inte rekommendera er butik till någon och kommer aldrig handla hos er igen.

Company V.2020-06-25
Svar:

Hej,


En faktura skapas av vår betalpartner Svea Ekonomi och erhålles endast när man betalar mot faktura. Jag gav dig lösningar på vad du kunde använda som underlag till din bokföring och fick länkar tillbaka till Skatteverket som egentligen bara bekräftar att en faktura inte behöver heta "faktura":


"Med faktura avses dokument eller meddelande som uppfyller vissa angivna villkor. Om de angivna villkoren inte är uppfyllda föreligger ingen faktura. Vad som utgör en faktura är därför inte handlingen i sig utan innehållet i fakturan". Du har med andra ord redan fått dokument av oss som tillsammans med ditt kontoutdrag stödjer ditt köp. 


Mvh Reservdelaronline

rating
Allt perfekt(trots felleverans,mänskligt).Men varför ingen telefonkontakt? Alla äldre är inte så haja på meila och sms.a. Väldigt irriterande,men TACK ändå. MVH Leif
Leif Herbert N.2020-06-08
Snabb leverans
rating

Detektorn funkar urdåligt, den gav signal endast där kabeln låg ovan mark

Arto Juhani A.2020-06-03
Svar:

Hej, vi beklagar att detektorn inte uppfyllt dina förväntingar. Vi har även fört en dialog med Grimsholm om detta då kvalitén inte riktigt har upplevt våra förväntningar heller. De fungerar bra när de fungerar men har tyvärr varit lite för många måndagsexemplar.


Mvh Reservdelaronline.se

föreslagen drivrem passar ej min gräsklipparmodell
rating

Efter sökning hos reservdelaronline på min gräsklipparmodell resulterade det i att endast en drivrem med art.nr 1111-9123-01 skulle passa min gräsklippare. Beställde den men den var för kort och jag reklamerade och bad om att en ny drivrem art.nr.1111-9061-01 med rätt längd skulle ersätta felaktig. Fick ett Kalle Anka svar av en Johan på kundtjänst att jag inte förstår hur google sökmotorer fungerar mm. Efter flera mail med svammel om bl.a att jag skulle söka på en annan modell än min egen för att få flera drivremmar att välja på mm. Utan någon som helst intresse hos reservdelaronline att lösa felet och skicka mig rätt drivrem. Tröttnade jag, betalade för returfrakten och beställde sedan från en annan leverantör, den passade perfekt. Reservdelaronline bör nog fundera om Johan ska vara kvar på kundtjänst. Behandlar han alla som mig kommer man att tappa många kunder. Några pengar för returnerade drivremmen eller någon ursäkt har jag inte fått än.

Hans David C.2020-05-21
Svar:

Hej Hans,


Du har sökt på en gräsklipparmodell som har både "Turbo" och "Combi" med i namnet. Således har vår sökmotor gett dig ett _sökförslag_ på bland annat 1111-9123-01. Läser man i beskrivningen för denna modell så finns det flertalet gräsklippare som heter något med "Turbo" och även flertalet som heter något med "Combi" som denna passar till. Det jag förklarade för dig var att Google hade gett dig samma _sökförslag_ eftersom båda dina sökord finns med i beskrivningen för denna produkt. Däremot står inte just din maskin med överhuvudtaget i beskrivningen under "Passar till:", eftersom den inte passar din maskin. Liknelsen vid Google använde jag härmed igen - om du söker på Google, så får du _sökförslag_ men bara för det så betyder det inte att Googles första resultat är exakt det du söker efter utan man får klicka sig in på sidan och se om det var det man sökte efter.


Vi hjälper hundratals med kunder varje dag via vår support att plocka fram rätt reservdel om man är osäker och det återspeglar sig även i betygen vi får i webshop. Vi har fått 5* i betyg utav 2646st och 0* i betyg utav 23st förutom det betyg du nyss gav. Den attityden du haft i de mail du skickat kan vi till viss del ha överseende med men ett ansvar för att bete sig korrekt har även du som kund.


Vad gäller återbetalning av en retur så förutsätter det att vi fått varan tillbaka först och främst - vilket vi inte har fått. Ifall den nu är på väg tillbaka så kommer den krediteras när den finns tillbaka på vårt lager.


Med vänlig hälsning


Jonas (inte Johan) som är en av de drivande bakom företaget och därmed kommer bli kvar ett bra tag till.

Varan har inte kommit?
rating
12 dagar sedan jag beställde och betalade varan. Har inte hört ett ljud sen dess??
Conny Göte Tony H.2020-05-04
Har inte besökt er butik
rating

  Har inte besökt er butik

Erik Christer J.2020-05-02
Svar:

Hej,


Tack för betyget. Enligt vår orderhistorik har vi i alla fall fått in en order kopplad till ditt personnummer, din hemadress och ditt telefonnummer. Du har även fått två packningar levererade i din brevlåda den 22/4 enligt Postnords sändningshistorik. Mvh Reservdelaronline

Svårt att komma i kontakt med er.
rating
Borde finnas telefonmöjlighet!
Gunnar G.2020-05-01
Ingen ordning
rating

Fel vara skickats och ingen vilja till rättelse

Peter Martin J.2019-12-06
Svar:

Hej Peter,


Detta var då ett av de märkligare omdömen vi fått. Det är du själv som googlat fram ett produktnummer och sen skickat ett mail till oss enligt med artikelnummer du vill beställa. Vi har sedan översatt detta produktnummer till HiKokis nya produktnummer och skickat exakt den vara du beställt. 


Lite självinsikt får man nog ha i detta fall. Hade du givit oss ett artikelnummer på din maskin hade vi kunnat leta upp vilket svärd som hade passa - nu är det du själv som har letat upp artikelnummer på svärdet (och antagligen valt fel sprängskiss) men du har fått precis det du har beställt.


Att sen även skicka otrevliga mail om att man citat "...aldrig mer vill göra affärer med oss" talar nog för sig själv.


Nästa gång, hör gärna med oss först innan du beställer. Gör vi fel står vi alltid för alla omkostnader. 


Mvh
Reservdelaronline

rating
Roger Ingemar B.2019-07-08
Tanklock
rating
Omöjligt att hitta den modell man söker.
Bo Walter Ö.2019-06-27
rating
Thomas Mikael C.2019-06-24
Aldrig mer
rating
Bengt Lars-Ove J.2019-06-22
Reklamationstid
rating
Reklamerade och skickade tillbaka produkten med vändande post, Nästa vecka har det gått en månad och det som skett är att jag fått betala produkten. Inte bra, har tänkt köpa många delar men blir nu tveksam om inte en snar förbättring sker.
Tom S.2019-06-22
Lång leveranstid
rating

Det tog nästan 2 veckor att få varorna!!

Karl Magnus N.2019-06-09
Svar:

Hej,


Du beställde dina varor en tisdag 190528 kl 11:39. Vi skickade dina varor samma dag, 10 timmar senare. Det hämtades sedan upp dagen efter på onsdagen. Torsdagen var en röd dag, på fredagen transporterades ditt paket och på måndag 190603 fanns den på ditt serviceställe. Det har alltså tagit 3 arbetsdagar för ditt paket att komma fram - helt enligt vad vi lovar med hemsidan. Visst kan 3 dagar kännas som två veckor för den som väntar på något gott men jag tycker även att det är viktigt att informationen som anges är korrekt.


Mvh


Reservdelaronline

Kategorier

OK

Den här sidan använder sig av cookies för att ge dig bästa möjliga upplevelse. Vid fortsatt användning av sidan godkänner du att cookies används.