Det svar jag fick från er kundtjänst är totalt oproffsigt. Om jag ägde företaget skulle jag utbilda min personal i kundbemötande. Det svar jag fick på mitt påpekande hör hemma i lekskolan.
Kerstin P.2021-05-10
Svar:
Hej Kerstin Jag svarade dig sakligt och noggrant om att det är omöjligt att en artikel byts på en order. Du har fått den produkt du har beställt även fast jag bifogat kvitto och följesedel till dig hävdar du att det blivit något fel och systemet bytt ut din produkt till en helt annan. Det är samma bild som varit på produkten sen vi började sälja den 2017, så inget fel på den heller.
Din retur har för övrigt inte anlänt oss. Självklart tar vi hand om den när den kommer till vårat lager.
Mvh Jocke
Se ovan
Lars Krister A.2021-05-06
Betalningslösning
Tyvärr använder de den oseriösa bluffen Svea Ekonomi Detta företag ska skicka ut faktura enbart via Mail. Denna kom aldrig till mig och får då påminnelse avgift hem i brevlådan. Svea Ekonomi är kända för denna bluff men trots allt använder Reservdelar online denna betallösning Kommer inte handla mera så länge Svea Ekonomi används
Björn P.2021-04-28
Svar:
Svea Ekonomi används av flertalet större aktörer på marknaden och skickar alltid ut fakturan till den email du angett vid köp. Det finns även logghistorik på när fakturan generats och skickats vilket den även har gjort i ditt fall. Vi meddelar även i samtliga mail från oss att den kommer att skickas någon dag efter att din vara skickats från oss och det går utmärkt att använda Svea Ekonomis "Mina konton" för att se alla sina köp på olika webbsidor och även där ladda ner en faktura.
Om man nu inte gillar fakturor från Svea Ekonomi är det fritt fram att betala med kort eller någon av de 10-tal banker som finns tillgängliga och inom kort även Swish.
Mvh Reservdelaronline
Katastrof!
.
Kurt Lennart P.2021-04-24
Svar:
Hej Eftersom du borrat sönder en produkt som inte passat, innan du tog kontakt med oss, kan du inte hålla oss som ansvariga för utfallet av hela din upplevelse. Vi fick inte ens en chans att rätta till problemet.
Mvh Jocke
drivrem
lätt hitta rätt reservdel snabb leverans.
Hans Erland Vilhelm S.2021-02-15
.
en firma utan tel nr till kund tjänst ska man nog hålla sig ifrån tror jag
Company T.2020-11-12
Svar:
Hej,
Vi har valt att i dagsläget inte ha någon telefonsupport då vi fokuserar på snabba leveranser och sedan svarar på bestämda tidpunkter. Vi hanterar ärenden via mail och 99% av våra kunder är mer än nöjda med det då vi svarar väldigt fort. Ditt mail som handlade om en retur svarade vi på inom 6 timmar.
Mvh Reservdelaronline
.
.
Joacim A.2020-08-22
Svar:
Hej Joacim,
Jag har följt upp ditt ärende via vårt order- och ärendehanteringssystem och den startapparat du har köpt passar perfekt på de motorer som finns angivna på produktsidan. Då du trots flera förfrågningar från oss inte verkar vilja ha hjälp och inte vill inkomma med produktnummer på din maskin så misstänker jag att du inte har denna motor överhuvudtaget varför det inte är så konstigt att startapparaten inte passar.
Mvh Reservdelaronline
BUTIKEN
Produkterna är det inget fel på, men leveranstiden nästan tre månader, vad kan man säga.......
Hannu Heikki P.2020-08-08
Svar:
Hej Hannu,
Varan du beställt var en beställningsvara. Du fick ett mail av oss _två_ arbetsdagar efter att du lagt din order om att den tyvärr var restnoterad hos Stiga. Du fick även en förfrågan om att avbryta ordern eller om du ville vänta. Att Stiga sedan tagit 3 månader på sig att leverera kan vi bara beklaga men du hade fått exakt samma svar hos alla andra Stiga-återförsäljare om du skulle beställa den där då den helt enkelt inte fanns på deras lager.
Mvh Reservdelaronline
Besviken.
Trotts rätt serier numer och model nummer var vara 10cm för kort. Obrukbar. Tippen nästa.
Mats S.2020-07-20
Svar:
Hej Mats,
Jag kan inte se att du varit i kontakt med oss varken vad gäller hjälp att hitta rätt reservdel eller eventuell retur? Har man rätt produktnummer och serienummer på maskinen så ska det inte bli fel. Ifall vi har skrivit något fel på vår hemsida så står vi för alla omkostnader men i detta fallet känns det märkligt då du inte ens har hört av dig till oss? Kontakta oss på support@reservdelaronline.se så hjälper vi dig.
Mvh Reservdelaronline
Kerstin W.2020-07-13
.
Vet inte. Har inte handlat i butik
Peter N.2020-07-12
Svar:
Hej Peter,
Om det inte är du som handlat hos oss så är det någon som kapat din dator, din email och sen beställt en spännrulle till en gräsklippare med dina personuppgifter.
Mvh Reservdelaronline
inte nöjd
otrevligt svar på mejl,skickade paketet till fel ställe...
Mira G.2020-06-29
Svar:
Hej Mira,
Vi styr inte var paketet hamnar utan det är du själv som väljer leveransadress vid checkout så om paketet hamnat fel så har du nog skrivit in fel adress. Vad gäller det svar du upplevt som otrevligt så var det ett förtydligande från kundtjänst sida att det varit midsommarhelg med röda dagar då du var otålig och ville att DHL skulle jobba även midsommarhelgen.
Mvh
Reservdelaronline
Bara sälja och inget mer
Attbara sälja men inget mer om det blir fel någonstans. Det skall stå med stora bokstäver på hemsidan bara köp och inget mer Värdelöst!!! Kommer ALDRIG att handla från den här butiken någonsin
Tommy A.2020-06-26
ORDER #43148
Eftersom jag betalade leveransen med kort så fick vi ingen faktura. När jag sen kontaktade er kundtjänst för att få en faktura för vår bokföring fick jag bara spydiga svar och ingen hjälp alls av Jonas hos er. Så jag skulle inte rekommendera er butik till någon och kommer aldrig handla hos er igen.
Company V.2020-06-25
Svar:
Hej,
En faktura skapas av vår betalpartner Svea Ekonomi och erhålles endast när man betalar mot faktura. Jag gav dig lösningar på vad du kunde använda som underlag till din bokföring och fick länkar tillbaka till Skatteverket som egentligen bara bekräftar att en faktura inte behöver heta "faktura":
"Med faktura avses dokument eller meddelande som uppfyller vissa angivna villkor. Om de angivna villkoren inte är uppfyllda föreligger ingen faktura. Vad som utgör en faktura är därför inte handlingen i sig utan innehållet i fakturan". Du har med andra ord redan fått dokument av oss som tillsammans med ditt kontoutdrag stödjer ditt köp.
Mvh Reservdelaronline
Allt perfekt(trots felleverans,mänskligt).Men varför ingen telefonkontakt? Alla äldre är inte så haja på meila och sms.a. Väldigt irriterande,men TACK ändå. MVH Leif
Leif Herbert N.2020-06-08
Snabb leverans
Detektorn funkar urdåligt, den gav signal endast där kabeln låg ovan mark
Arto Juhani A.2020-06-03
Svar:
Hej, vi beklagar att detektorn inte uppfyllt dina förväntingar. Vi har även fört en dialog med Grimsholm om detta då kvalitén inte riktigt har upplevt våra förväntningar heller. De fungerar bra när de fungerar men har tyvärr varit lite för många måndagsexemplar.
Mvh Reservdelaronline.se
föreslagen drivrem passar ej min gräsklipparmodell
Efter sökning hos reservdelaronline på min gräsklipparmodell resulterade det i att endast en drivrem med art.nr 1111-9123-01 skulle passa min gräsklippare. Beställde den men den var för kort och jag reklamerade och bad om att en ny drivrem art.nr.1111-9061-01 med rätt längd skulle ersätta felaktig. Fick ett Kalle Anka svar av en Johan på kundtjänst att jag inte förstår hur google sökmotorer fungerar mm. Efter flera mail med svammel om bl.a att jag skulle söka på en annan modell än min egen för att få flera drivremmar att välja på mm. Utan någon som helst intresse hos reservdelaronline att lösa felet och skicka mig rätt drivrem. Tröttnade jag, betalade för returfrakten och beställde sedan från en annan leverantör, den passade perfekt. Reservdelaronline bör nog fundera om Johan ska vara kvar på kundtjänst. Behandlar han alla som mig kommer man att tappa många kunder. Några pengar för returnerade drivremmen eller någon ursäkt har jag inte fått än.
Hans David C.2020-05-21
Svar:
Hej Hans,
Du har sökt på en gräsklipparmodell som har både "Turbo" och "Combi" med i namnet. Således har vår sökmotor gett dig ett _sökförslag_ på bland annat 1111-9123-01. Läser man i beskrivningen för denna modell så finns det flertalet gräsklippare som heter något med "Turbo" och även flertalet som heter något med "Combi" som denna passar till. Det jag förklarade för dig var att Google hade gett dig samma _sökförslag_ eftersom båda dina sökord finns med i beskrivningen för denna produkt. Däremot står inte just din maskin med överhuvudtaget i beskrivningen under "Passar till:", eftersom den inte passar din maskin. Liknelsen vid Google använde jag härmed igen - om du söker på Google, så får du _sökförslag_ men bara för det så betyder det inte att Googles första resultat är exakt det du söker efter utan man får klicka sig in på sidan och se om det var det man sökte efter.
Vi hjälper hundratals med kunder varje dag via vår support att plocka fram rätt reservdel om man är osäker och det återspeglar sig även i betygen vi får i webshop. Vi har fått 5* i betyg utav 2646st och 0* i betyg utav 23st förutom det betyg du nyss gav. Den attityden du haft i de mail du skickat kan vi till viss del ha överseende med men ett ansvar för att bete sig korrekt har även du som kund.
Vad gäller återbetalning av en retur så förutsätter det att vi fått varan tillbaka först och främst - vilket vi inte har fått. Ifall den nu är på väg tillbaka så kommer den krediteras när den finns tillbaka på vårt lager.
Med vänlig hälsning
Jonas (inte Johan) som är en av de drivande bakom företaget och därmed kommer bli kvar ett bra tag till.
Varan har inte kommit?
12 dagar sedan jag beställde och betalade varan. Har inte hört ett ljud sen dess??
Conny Göte Tony H.2020-05-04
Har inte besökt er butik
Har inte besökt er butik
Erik Christer J.2020-05-02
Svar:
Hej,
Tack för betyget. Enligt vår orderhistorik har vi i alla fall fått in en order kopplad till ditt personnummer, din hemadress och ditt telefonnummer. Du har även fått två packningar levererade i din brevlåda den 22/4 enligt Postnords sändningshistorik. Mvh Reservdelaronline
Omdömen för Reservdelaronline
Det svar jag fick från er kundtjänst är totalt oproffsigt. Om jag ägde företaget skulle jag utbilda min personal i kundbemötande. Det svar jag fick på mitt påpekande hör hemma i lekskolan.
Hej Kerstin
Jag svarade dig sakligt och noggrant om att det är omöjligt att en artikel byts på en order. Du har fått den produkt du har beställt även fast jag bifogat kvitto och följesedel till dig hävdar du att det blivit något fel och systemet bytt ut din produkt till en helt annan.
Det är samma bild som varit på produkten sen vi började sälja den 2017, så inget fel på den heller.
Din retur har för övrigt inte anlänt oss. Självklart tar vi hand om den när den kommer till vårat lager.
Mvh
Jocke
Tyvärr använder de den oseriösa bluffen Svea Ekonomi Detta företag ska skicka ut faktura enbart via Mail. Denna kom aldrig till mig och får då påminnelse avgift hem i brevlådan. Svea Ekonomi är kända för denna bluff men trots allt använder Reservdelar online denna betallösning Kommer inte handla mera så länge Svea Ekonomi används
Svea Ekonomi används av flertalet större aktörer på marknaden och skickar alltid ut fakturan till den email du angett vid köp. Det finns även logghistorik på när fakturan generats och skickats vilket den även har gjort i ditt fall. Vi meddelar även i samtliga mail från oss att den kommer att skickas någon dag efter att din vara skickats från oss och det går utmärkt att använda Svea Ekonomis "Mina konton" för att se alla sina köp på olika webbsidor och även där ladda ner en faktura.
Om man nu inte gillar fakturor från Svea Ekonomi är det fritt fram att betala med kort eller någon av de 10-tal banker som finns tillgängliga och inom kort även Swish.
Mvh
Reservdelaronline
.
Hej
Eftersom du borrat sönder en produkt som inte passat, innan du tog kontakt med oss, kan du inte hålla oss som ansvariga för utfallet av hela din upplevelse.
Vi fick inte ens en chans att rätta till problemet.
Mvh
Jocke
en firma utan tel nr till kund tjänst ska man nog hålla sig ifrån tror jag
Hej,
Vi har valt att i dagsläget inte ha någon telefonsupport då vi fokuserar på snabba leveranser och sedan svarar på bestämda tidpunkter. Vi hanterar ärenden via mail och 99% av våra kunder är mer än nöjda med det då vi svarar väldigt fort. Ditt mail som handlade om en retur svarade vi på inom 6 timmar.
Mvh
Reservdelaronline
.
Hej Joacim,
Jag har följt upp ditt ärende via vårt order- och ärendehanteringssystem och den startapparat du har köpt passar perfekt på de motorer som finns angivna på produktsidan. Då du trots flera förfrågningar från oss inte verkar vilja ha hjälp och inte vill inkomma med produktnummer på din maskin så misstänker jag att du inte har denna motor överhuvudtaget varför det inte är så konstigt att startapparaten inte passar.
Mvh
Reservdelaronline
Produkterna är det inget fel på, men leveranstiden nästan tre månader, vad kan man säga.......
Hej Hannu,
Varan du beställt var en beställningsvara. Du fick ett mail av oss _två_ arbetsdagar efter att du lagt din order om att den tyvärr var restnoterad hos Stiga. Du fick även en förfrågan om att avbryta ordern eller om du ville vänta. Att Stiga sedan tagit 3 månader på sig att leverera kan vi bara beklaga men du hade fått exakt samma svar hos alla andra Stiga-återförsäljare om du skulle beställa den där då den helt enkelt inte fanns på deras lager.
Mvh Reservdelaronline
Trotts rätt serier numer och model nummer var vara 10cm för kort. Obrukbar. Tippen nästa.
Hej Mats,
Jag kan inte se att du varit i kontakt med oss varken vad gäller hjälp att hitta rätt reservdel eller eventuell retur? Har man rätt produktnummer och serienummer på maskinen så ska det inte bli fel. Ifall vi har skrivit något fel på vår hemsida så står vi för alla omkostnader men i detta fallet känns det märkligt då du inte ens har hört av dig till oss? Kontakta oss på support@reservdelaronline.se så hjälper vi dig.
Mvh
Reservdelaronline
Vet inte. Har inte handlat i butik
Hej Peter,
Om det inte är du som handlat hos oss så är det någon som kapat din dator, din email och sen beställt en spännrulle till en gräsklippare med dina personuppgifter.
Mvh
Reservdelaronline
otrevligt svar på mejl,skickade paketet till fel ställe...
Hej Mira,
Vi styr inte var paketet hamnar utan det är du själv som väljer leveransadress vid checkout så om paketet hamnat fel så har du nog skrivit in fel adress. Vad gäller det svar du upplevt som otrevligt så var det ett förtydligande från kundtjänst sida att det varit midsommarhelg med röda dagar då du var otålig och ville att DHL skulle jobba även midsommarhelgen.
Mvh
Reservdelaronline
Eftersom jag betalade leveransen med kort så fick vi ingen faktura. När jag sen kontaktade er kundtjänst för att få en faktura för vår bokföring fick jag bara spydiga svar och ingen hjälp alls av Jonas hos er. Så jag skulle inte rekommendera er butik till någon och kommer aldrig handla hos er igen.
Hej,
En faktura skapas av vår betalpartner Svea Ekonomi och erhålles endast när man betalar mot faktura. Jag gav dig lösningar på vad du kunde använda som underlag till din bokföring och fick länkar tillbaka till Skatteverket som egentligen bara bekräftar att en faktura inte behöver heta "faktura":
"Med faktura avses dokument eller meddelande som uppfyller vissa angivna villkor. Om de angivna villkoren inte är uppfyllda föreligger ingen faktura. Vad som utgör en faktura är därför inte handlingen i sig utan innehållet i fakturan". Du har med andra ord redan fått dokument av oss som tillsammans med ditt kontoutdrag stödjer ditt köp.
Mvh Reservdelaronline
Detektorn funkar urdåligt, den gav signal endast där kabeln låg ovan mark
Hej, vi beklagar att detektorn inte uppfyllt dina förväntingar. Vi har även fört en dialog med Grimsholm om detta då kvalitén inte riktigt har upplevt våra förväntningar heller. De fungerar bra när de fungerar men har tyvärr varit lite för många måndagsexemplar.
Mvh Reservdelaronline.se
Efter sökning hos reservdelaronline på min gräsklipparmodell resulterade det i att endast en drivrem med art.nr 1111-9123-01 skulle passa min gräsklippare. Beställde den men den var för kort och jag reklamerade och bad om att en ny drivrem art.nr.1111-9061-01 med rätt längd skulle ersätta felaktig. Fick ett Kalle Anka svar av en Johan på kundtjänst att jag inte förstår hur google sökmotorer fungerar mm. Efter flera mail med svammel om bl.a att jag skulle söka på en annan modell än min egen för att få flera drivremmar att välja på mm. Utan någon som helst intresse hos reservdelaronline att lösa felet och skicka mig rätt drivrem. Tröttnade jag, betalade för returfrakten och beställde sedan från en annan leverantör, den passade perfekt. Reservdelaronline bör nog fundera om Johan ska vara kvar på kundtjänst. Behandlar han alla som mig kommer man att tappa många kunder. Några pengar för returnerade drivremmen eller någon ursäkt har jag inte fått än.
Hej Hans,
Du har sökt på en gräsklipparmodell som har både "Turbo" och "Combi" med i namnet. Således har vår sökmotor gett dig ett _sökförslag_ på bland annat 1111-9123-01. Läser man i beskrivningen för denna modell så finns det flertalet gräsklippare som heter något med "Turbo" och även flertalet som heter något med "Combi" som denna passar till. Det jag förklarade för dig var att Google hade gett dig samma _sökförslag_ eftersom båda dina sökord finns med i beskrivningen för denna produkt. Däremot står inte just din maskin med överhuvudtaget i beskrivningen under "Passar till:", eftersom den inte passar din maskin. Liknelsen vid Google använde jag härmed igen - om du söker på Google, så får du _sökförslag_ men bara för det så betyder det inte att Googles första resultat är exakt det du söker efter utan man får klicka sig in på sidan och se om det var det man sökte efter.
Vi hjälper hundratals med kunder varje dag via vår support att plocka fram rätt reservdel om man är osäker och det återspeglar sig även i betygen vi får i webshop. Vi har fått 5* i betyg utav 2646st och 0* i betyg utav 23st förutom det betyg du nyss gav. Den attityden du haft i de mail du skickat kan vi till viss del ha överseende med men ett ansvar för att bete sig korrekt har även du som kund.
Vad gäller återbetalning av en retur så förutsätter det att vi fått varan tillbaka först och främst - vilket vi inte har fått. Ifall den nu är på väg tillbaka så kommer den krediteras när den finns tillbaka på vårt lager.
Med vänlig hälsning
Jonas (inte Johan) som är en av de drivande bakom företaget och därmed kommer bli kvar ett bra tag till.
Har inte besökt er butik
Hej,
Tack för betyget. Enligt vår orderhistorik har vi i alla fall fått in en order kopplad till ditt personnummer, din hemadress och ditt telefonnummer. Du har även fått två packningar levererade i din brevlåda den 22/4 enligt Postnords sändningshistorik. Mvh Reservdelaronline