Omdömen för Reservdelaronline

Summering
positive 97.6% (29349 omdömen)
Snittbetyg: 4.9/5 neutral 1.5% (442 omdömen)
Antal omdömen: 30058 negative 0.9% (267 omdömen)

rating
Pekka Sakari K.2019-11-27
Ang. omdöe
rating

0

Klas Magnus L.2019-11-07
Svar:

Hej
Vi undrar vad som fått dig att endast ge oss en 6:a i betyg över din helhetsupplevelse?
Vi strävar alltid efter förbättring så vi är tacksamma för ditt svar.

Mvh
Jocke

Kunde varit bättre
rating

OK pris. Snabb hantering och leverans. Dåligt paketerade produkter där förpackningar hade hål så muttrar ramlat ut kartongen och saknades.

Richard N.2019-10-03
Svar:

Hej
Tack för ditt omdöme! Menar du att varorna var dåligt emballerade i kartongen eller att de var dåligt förpackade från leverantören?

Vi strävar alltid efter att bli bättre så vore intesannt med mer info!
Tack på förhand

rating

Tog alldeles för lång tid att få gaswiren.

Lars-Erik K.2019-09-29
Svar:

Hej, 


Du har lagt en order på en beställningsvara. Vi meddelar dig om 4-10 arb.dagars leveranstid både på produktsidan, i kassan och du får även ett mail om det vid köp. Din order inkom torsdag kväll 12/9. Vi skickade ordern till dig på onsdagen den 18/9. Din order har alltså på 4 arb.dagar hunnit med att beställas av oss till leverantör, skickas från Belgien till Sverige, packas om hos oss och sedan skickas till dig. Den 20/9 fanns den att hämta hos ditt ombud, 5 arbetsdagar efter din order! Du får gärna återkomma hur du tycker att vi skulle kunna förbättra denna leveranskedja. Mvh Reservdelaronline.se - support@reservdelaronline.se

rating
Pierre H.2019-09-14
leverans
rating

godkänt

Ulf Erik Tomas I.2019-09-13
Svar:

Hej
Vi är nyfikna och undrar vad som är skälet till ditt relativt låga betyg.
Vi vore tacksamma om du kunde utveckla detta.

Mvh
Jocke

Omdöme
rating

.

Kenneth S.2019-07-07
Svar:

Hej Kenneth
Jag är nyfiken på vad som fått dig att endast lämna en 6:a i betyg? På både produkten och oss som leverantör av den.

Tack på förhand

Jocke

Imponerande
rating
Hittade alla reserdelar och mer där till mycket bra.
Det som dra ner på betyget är att sidan är svår att hitta rätt på. Som t ex söka efter reservdelar.
Christer Bernt Jonas P.2019-07-06
Ofullständig leverans
rating
Se ovan.
Klas Olof P.2019-06-16
rating
Svårt att hitta rätt del när man själv söker men mycket snabb respons på mail för att få rätt artikel.
Hans E.2019-06-13
rating
Sten-Åke J.2019-06-09
Felhantering
rating
Jo, det var enkelt med hjälp av den returettikett som jag fixk så Jocke gjorde ett bra jobb. Det som drar ner är att min känsla är att den rätta remmen ej skickades när jag beställde den utan först efter min påminnelse....
Örjan T.2019-06-08
rating
Snabb leverans
Anna L.2019-05-18
Sådär
rating

Lite enklare o mer lättnavigerat hade varit önskvärt

Peter Mikael A.2019-04-25
Svar:

Hej,


Då vi har många kunder som tycker vår sida är enkel och lättnavigerad bland våra omdömen skulle vi bli väldigt glada över att få konstruktiv kritik från dig hur vi skulle kunna underlätta för att hitta rätt reservdel på vår hemsida.


Tack på förhand


Jonas

Ris och ros!
rating

Bra service och svar från Jocke vid kontakt!! Dock missades det att meddelas om att leverans var försenad vilket innebar lite sura miner från min sida, då den delleverans som fanns hos er kunde löst det hela galant. Vilket det också gjorde till slut. Frakterna för dyra. I detta fall endast porto som behövdes om 7 kr+"samleverans" från leverantör. (Plus för att ni inte tog ut något för delleveransen dock.) Ni tog ut 49 kr för detta. Dubbla kvitton skickades ut vid kortbetalningen vilket var förvirrande. Var tvungen att kontakta er extra pga detta. Som sagt både ris och ros. Kommer att handla av er igen vid behov. :-) Mvh Anders

Anders G.2019-03-28
Svar:

Hej Anders
Håller med om att det var en liten miss från oss, självklart skulle vi meddelat dig direkt alternativt skickat dig en primer direkt. Gällande frakten så baseras den på att vi skulle skickat två stycken primers. Eftersom det är en beställningsvara och vi då aldrig ens sett varan i verkligheten uppskattar vi hur stor paketet kommer bli. I vissa fall går vi faktiskt back några hundra lappar så varorna är betydligt större än vi trott. Att skicka en försändelse för 7kr är tyvärr inte möjligt i PostNords affärssystem. Då vi hanterar ett stort antal ordrar varje dag måste det gå per automatik och då är varubrev den billigaste lösningen.


Hoppas detta bringar lite klarhet :) Du är varmt välkommen tillbaka när du behöver saker till motorsåg eller gräsklippare eller vad det kan vara! 

Mvh
Jocke

Svårt att hitta alla reservdelar online
rating

Har varit på andra web-siter där man kan välja reservdelar utifrån sprängskiss. Dvs klickbar reservdel i sprängskiss.

Ingemar C.2019-03-03
Svar:

Hej,


I Sverige finns det mig veterligen ingen som har denna funktion. Internationellt vet jag att den finns. Jag kan dock göra dig glad och berätta att vi har just precis denna integrerade lösning på gång hos oss. Vi har dock en del justeringar kvar innan vi kan släppa detta live till våra kunder. Förhoppningsvis har vi det fungerande inom kommande månader.


Mvh
Jonas

rating

    

Jan L.2019-02-09
Svar:

Hej Jan,


Skulle vara intressant att veta varför du upplevde ditt möte med oss som 3 stjärnor av 5 då vi inte kan se att du hört av dig till oss i något ärende.
Kontakta oss gärna på support@reservdelaronline.se


Mvh


Jonas
Reservdelaronline

Sortiment
rating

Fanns inte allt jag behövde till min trädgårdstraktor, Jonsered. Ingen annan svensk site heller så beställde från Ransomeware i England :)

Ingemar C.2019-02-09
Svar:

Hej
Alla delar som Jonsered har i sortiment kan vi beställa, dock har vi inte alla delar upplagda på vår webshop. Skickar man en förfrågan till vår support ordnar vi mer än gärna fram priser och därefter kan vi lägga upp delarna som beställningsvara. 

Mvh
Jocke

rating
Berth-Ove B.2019-01-15
Vaksamhet av säljare.
rating
Efter att skapat inloggning till reservdelaronline.se trodde jag att det skulle vara lätt att beställa önskade varor men icke. När jag skulle betala täcktes fortsättningen av en banner det som då var möjligt var att chatta eller sända e-mail. Kanske det var bra för jag blev upplyst om att det var fel produktjag hade bokat, blev erbjuden en annan transmission som inte var helt kompatibel med min maskin men efter en del modifieringar av maskinen fick jag den på plats.
Men när jag skulle avsluta köpet så fick jag upp den (f ) bannern igen som hindrade att avsluta köpet.
Trixet att avsluta köpet gick om man inte var inloggad frågan är om det inte skulle vara tvärt om. Tips kolla upp betalningsrutinen.
Hans A.2018-09-14