Borde kontakta kund och tala om att det tar över 17 dagar innan man får delarna så man kan anullera orden och byta företag
Company T.2023-07-31
Svar:
Hej Något har hänt med din order hos Postnord tyvärr. Du la din order den 19/7 klockan 23.45. Vi packade den 21/7 klockan 09:24. Sedan har det stått stilla tills idag 31/7. Hur du får det till 17 dagar vet jag inte men tyvärr är det transportören i det här fallet som gjort någon miss, beklagar det.
Mvh Jocke
Berit Chatarina J.2023-07-31
Går inte att ringa till
Vill inte betala för något som inte fungerar och inte går att ringa till. Blev bara hänvisad till stiga via Mail. Och dom hänvisade tillbaka till er
Alice S.2023-07-30
Svar:
Hej Det är Stigas serviceavdelning som hänvisat att de kunder som har problem med den produkt du har köpt ska kontakta dom direkt istället, det är inget vi hittar på. Många gånger kan Stiga lösa problemet direkt istället för att det ska hanteras fram och tillbaka via oss. Kontakta oss via det mail du skickade tidigare så ska vi gå på Stiga igen.
Mvh Jocke
Otrevliga & dålig service
Otrevliga, dålig service och frågar man dom något så lägger dom på saker på befintlig order för att tjäna pengar och enligt dom är det helt ok. Leveranstid= tog lång tid. Enligt mig är detta ett väldigt oseriöst företag som gör som dom vill och är väldigt otrevliga när man kontaktar dom. Jag kommer inte handla mer av detta företag, finns seriösare företag.
Mikael G.2023-07-24
Svar:
Hej I din konversation till oss har du ordagrant skrivit "Kan man lägga till xxx produkt på min order?" Vi har svarat dig att det går bra och även skrivit till dig "Den är nu tillagd på din order" inte mindre än två gånger i samma konversation när du återigen frågat om det gick. Vi har även påpekat vilken modell av produkt vi lagt till så den ska passa resterande delar av din order. När du sedan fått din order levererad säger du att du aldrig ville ha produkten, utan du ville endast veta om det var möjligt att lägga till produkter. Vi har aldrig under vår verksamma tid behövt skicka kontrollfrågor på allt kunder frågar utan tar för givet att om folk frågar om det går att lägga till är det för att tex slippa betala ytterligare en fraktkostnad. Vi bjöd tom på returfrakten på produkten men det va inte bra det heller, vi gjorde då en annan lösning och inte heller det dög. Om du tycker vi varit otrevliga borde du nog se till dig själv då du kallat oss både det ena och det andra.
Gällande leveranstiden på en beställningsvara ,där vi estimerar 4-10 arbetsdagar, har du beställt tisdagen 4/7 klockan 12:58. Vi har skickat din order den 11/7 klockan 13:33. Schenker har sedan levererat den till dig den 14/7. Leveranstiden blir då alltså 8 arbetsdagar, helt inom vad vi estimerar.
Billigt tanklock och snabb leverans!
Men värdelöst för briggs & stratton 675!
Passar eventuellt på väldigt små motorer.
Gordon P.2023-07-15
lev
Perfekt leverans av beställd del 5/5 dålig skundtjänst 0/5
Lars Marcus A.2023-07-12
skit företag,har inte ett telefon man kan ringa till er,ni svarar inte på mail bara att ni mottagit det
Berit A.2023-07-06
Daniel G.2023-06-30
Letade länge bland artikelnummer och modeller, hittade knivar som såg ut att passa till min maskin.
Beställde dessa och såg att dom var spegelvända, vill prata med någon från butiken , men fick mejlsvar att dom inte tog samtal ( bara där känner jag att servicenivån är usel).
Efter att jag fick svar på mejl ,så fick jag höra att det står tydligt att dessa går åt motsatt håll, något jag inte såg tydligt.
Att byta dessa till ett par som går åt rätt håll, så måste man först returnera paketet med de felbeställda knivarna, sedan skulle man göra en ny order.
Jag har gett upp, orkar inte , betalar nu fakturan och lägger knivarna på bänken med namnet på stället där jag köpt dom för att inte göra om misstaget.
Company E.2023-06-27
Company B.2023-06-24
Det går inte att betyg sätta mindre ????????. Francisco García
Francisco G.2023-06-19
Nu passade primern i alla fall av rena turen
Göte Richard F.2023-06-16
Undermålig leverans
Vid beställning stod det att det skulle ta 2-5 dagar och då jag bor i norra Sverige kan jag acceptera att det kan ta någon dag till. I mitt fall tog det 26 dagar från beställning till leverans vilket inte är ok, leveranstid är en precis som priset en viktig faktor, hade jag vetat att det skulle ta så lång tid hade jag valt en annan leverantör.
Håkan Å.2023-06-10
Leveranstid.
Tycker det var alldeles för lång leveranstid.
Tom F.2023-06-10
Omöjligt att få rätt till en
Trots produktions miss av produkten så har du inte rätt att byta den. Det är helt omöjligt att få rätt i sak fastän det är helt uppenbart att produkten inte höll för normal användning.
Nils Jonas Markus O.2023-06-07
Svar:
Hej Jonas,
Tråkigt att du inte är nöjd,
Precis som vi förklarat för dig via mail så spelar det ingen roll hur länge en rem har körts, en rem kan gå av efter 5 sekunder likväl som den kan hålla i 5 år, det beror oftast inte på remmen utan på något annat på maskinen, sten eller kvistar mellan rem och remskiva, repor i remskivor etc, körsätt, vegetation eller montering.
Remmen du har köpt är en originalrem från Stiga.
Ifall det skulle vara produktionsfel på denna rem skulle alla andra remmar i denna batch även vara av sämre kvalitét. När en rem tillverkas så görs den på en cylinder batchvis och skärs sedan ut till rätt längder, man får ut olika många beroende på storlek men det innebär även att alla andra remmar i denna batchen som kommer från samma material och cylinder även skulle inneha denna kvalitetsbrist. Vi har i år sålt denna rem till massor av andra kunder utan att någon har hört av sig om att det skulle vara något fel på dessa remmar.
Därav bedömningen att det inte är fel på remmen utan något annat på din maskin som har gjort att du nu inom väldigt kort tid har haft 2 stycken remmar (både den du köpt av oss och den du har köpt av någon annan som du hade innan) har gått av.
Mvh Reservdelaronline
Har ej besökt.
Camilla R.2023-06-06
långsam transport
byt transportör, tar för lång tid
Rolf Sture J.2023-05-30
Svar:
Hej,
Du kan välja mellan samtliga av de tre stora Postnord, DHL och Schenker så är det bara att välja en av de andra om du inte tycker att transportören håller måttet.
Mvh Reservdelaronline
Klippo
Frågat er ang. reservdel till min Klippo utan svar, ni kunde väl svara att ni inte har den delen! C-G Jireskog
Claes-Gunnar J.2023-05-29
Svar:
Vi har svarat dig mindre än två timmar efter ditt meddelande den 4/5-2023.
Omdömen för Reservdelaronline
Borde kontakta kund och tala om att det tar över 17 dagar innan man får delarna så man kan anullera orden och byta företag
Hej
Något har hänt med din order hos Postnord tyvärr. Du la din order den 19/7 klockan 23.45. Vi packade den 21/7 klockan 09:24. Sedan har det stått stilla tills idag 31/7.
Hur du får det till 17 dagar vet jag inte men tyvärr är det transportören i det här fallet som gjort någon miss, beklagar det.
Mvh
Jocke
Vill inte betala för något som inte fungerar och inte går att ringa till. Blev bara hänvisad till stiga via Mail. Och dom hänvisade tillbaka till er
Hej
Det är Stigas serviceavdelning som hänvisat att de kunder som har problem med den produkt du har köpt ska kontakta dom direkt istället, det är inget vi hittar på.
Många gånger kan Stiga lösa problemet direkt istället för att det ska hanteras fram och tillbaka via oss. Kontakta oss via det mail du skickade tidigare så ska vi gå på Stiga igen.
Mvh
Jocke
Otrevliga, dålig service och frågar man dom något så lägger dom på saker på befintlig order för att tjäna pengar och enligt dom är det helt ok. Leveranstid= tog lång tid. Enligt mig är detta ett väldigt oseriöst företag som gör som dom vill och är väldigt otrevliga när man kontaktar dom. Jag kommer inte handla mer av detta företag, finns seriösare företag.
Hej
I din konversation till oss har du ordagrant skrivit "Kan man lägga till xxx produkt på min order?"
Vi har svarat dig att det går bra och även skrivit till dig "Den är nu tillagd på din order" inte mindre än två gånger i samma konversation när du återigen frågat om det gick. Vi har även påpekat vilken modell av produkt vi lagt till så den ska passa resterande delar av din order.
När du sedan fått din order levererad säger du att du aldrig ville ha produkten, utan du ville endast veta om det var möjligt att lägga till produkter. Vi har aldrig under vår verksamma tid behövt skicka kontrollfrågor på allt kunder frågar utan tar för givet att om folk frågar om det går att lägga till är det för att tex slippa betala ytterligare en fraktkostnad. Vi bjöd tom på returfrakten på produkten men det va inte bra det heller, vi gjorde då en annan lösning och inte heller det dög. Om du tycker vi varit otrevliga borde du nog se till dig själv då du kallat oss både det ena och det andra.
Gällande leveranstiden på en beställningsvara ,där vi estimerar 4-10 arbetsdagar, har du beställt tisdagen 4/7 klockan 12:58. Vi har skickat din order den 11/7 klockan 13:33. Schenker har sedan levererat den till dig den 14/7.
Leveranstiden blir då alltså 8 arbetsdagar, helt inom vad vi estimerar.
Passar eventuellt på väldigt små motorer.
Beställde dessa och såg att dom var spegelvända, vill prata med någon från butiken , men fick mejlsvar att dom inte tog samtal ( bara där känner jag att servicenivån är usel).
Efter att jag fick svar på mejl ,så fick jag höra att det står tydligt att dessa går åt motsatt håll, något jag inte såg tydligt.
Att byta dessa till ett par som går åt rätt håll, så måste man först returnera paketet med de felbeställda knivarna, sedan skulle man göra en ny order.
Jag har gett upp, orkar inte , betalar nu fakturan och lägger knivarna på bänken med namnet på stället där jag köpt dom för att inte göra om misstaget.
Trots produktions miss av produkten så har du inte rätt att byta den. Det är helt omöjligt att få rätt i sak fastän det är helt uppenbart att produkten inte höll för normal användning.
Hej Jonas,
Tråkigt att du inte är nöjd,
Precis som vi förklarat för dig via mail så spelar det ingen roll hur länge en rem har körts, en rem kan gå av efter 5 sekunder likväl som den kan hålla i 5 år, det beror oftast inte på remmen utan på något annat på maskinen, sten eller kvistar mellan rem och remskiva, repor i remskivor etc, körsätt, vegetation eller montering.
Ifall det skulle vara produktionsfel på denna rem skulle alla andra remmar i denna batch även vara av sämre kvalitét. När en rem tillverkas så görs den på en cylinder batchvis och skärs sedan ut till rätt längder, man får ut olika många beroende på storlek men det innebär även att alla andra remmar i denna batchen som kommer från samma material och cylinder även skulle inneha denna kvalitetsbrist. Vi har i år sålt denna rem till massor av andra kunder utan att någon har hört av sig om att det skulle vara något fel på dessa remmar.
Reservdelaronline
byt transportör, tar för lång tid
Hej,
Du kan välja mellan samtliga av de tre stora Postnord, DHL och Schenker så är det bara att välja en av de andra om du inte tycker att transportören håller måttet.
Mvh
Reservdelaronline
Frågat er ang. reservdel till min Klippo utan svar, ni kunde väl svara att ni inte har den delen! C-G Jireskog
Vi har svarat dig mindre än två timmar efter ditt meddelande den 4/5-2023.