Jag har skickat en förfrågan efter att jag fått tanklocket utan något. Usel support!
Dan Ö.2021-06-26
Svar:
Alla mail registreras som ärenden, det finns inga ärenden registrerade på den mail du har angett på din order. Det tanklock du beställt är även levererat i din brevlåda 17 juni 12:39.
Mvh Reservdelaronline
Det gick inte att beställa efter typ Husqvarna Raider 11.
SORRY
Bengt Olof J.2021-06-25
Inte rätt del i rätt tid
Tyvärr har jag en oklippt gräsmatta till midsommar då man packat fel del. Trots hyfsat snabbt anmält tidigt lyckades man inte skicka ersättningsprodukt på 8 dagar.
Blir inget krocket denna midsommar. En stjärna för Jonas bemötande
Tord J.2021-06-24
Peter L.2021-06-10
Utan att tillfrågas blev ett konto upprättat för mig. Dåligt!
Per-Olof S.2021-06-01
Nätbutiken
Väldigt märkligt och svårt att söka fram produkter. Sök på motorsågkedjor från toppnivån reservdelar ger ingen produktträff. Under fliken reservdelar finns bl.a. Motorsåg, fast kedjor finns inte i listan under motorsåg.
Anders Ö.2020-11-30
Svar:
Hej I sökfunktionen är det motorsågskedja som ger bäst resultat. Jag har även kollat både på mobil och dator och där hittar jag kategorin motorsågskedjor utan problem. Mvh Jocke
Otroligt lång leveranstid
Fick tag på två remmar på andra billigare ställen där var leveranstiden bara 3 dagar mot reservdelaronlines leveranstid på 28 dagar
Lennart K.2020-09-05
Svar:
Hej,
Du har lagt order på en beställningsvara. Förväntad leveranstid upp till 10 arbetsdagar. Detta står både på produktsidan, i kassan där du betalar och du får även mail om det i samma stund ditt köp godkänns. I detta fallet har leverantören tagit lite längre tid på sig att leverera och din order var i din brevlåda efter 14 arbetsdagar. Var du får dina 28 dagar i från vet jag inte då du beställde söndag 2020-08-09 23:10:56 och den var i din brevlåda 2020-08-27 12:28. Beklagar att vi inte höll våra 10 arbetsdagar men det poängteras även att dessa tider är preliminära tider då vi är beroende av våra leverantörer för att kunna leverera i tid. Den fanns även att beställa i originalutförande från Husqvarna med direkt leverans från eget lager vid tillfället med en leveranstid på 1-3 arbetsdagar.
Mvh Reservdelaronline
fick en skruv som inte fungerade
Skruven nu skickade var inte lik den på bilden , gängorna gick inte hela vägen upp. Jag kunde inte använda den. Ringde kundtjänst för reklamation men fick nobben med att."Vi kan skicka lite olika skruvar och dom ser inte alltid ut som på bilderna", sicken dålig affär jag gjorde.
Per J.2020-08-17
Svar:
Hej Per Produkten du har köpt har passar till röjsågar från Stiga vilket framgår ganska tydligt på produktsidan. Du har själv skrivit att du skulle ha den till en Stanley Cirkelsåg. Att då köpa en reservdel som ej är av samma fabrikat och det inte framkommer någonstans att det ska passa måste jag anse som en chansning från din sida. Vi har dessutom ingen kundtjänst du har ringt till, du har mailat och jag har svarat. Det du säger sedan är heller inte sant att vi skulle skicka olika skruvar, vi har endast en variant av denna produkt. Däremot har jag svarat att bilden är generell från ett sprängskissystem från Stiga i väntan på en "riktig" produktbild. Vi har för övrigt uppdaterat just denna produkt med en bild.
Mvh Reservdelaronline
Leveranstiden
Tog en månad att erhålla en leverans av det beställda delarna. Därtill sändes paketet till fel utlämningsställe och inte till det av mig angivna.
Finn K.2020-06-29
Svar:
Hej,
Din leverans tog tyvärr längre tid då Stiga inte hade varan på lager, vi beklagar det. Vad gäller val av fraktbolag så har vi gjort enligt dina instruktioner i din mailkorrespondens. Du önskade Postnord istället för DHL och din DHL-order avbröts så att du kunde lägga den mot Postnord som den även har levererats med.
Mvh Reservdelaronline
Bengt Olof P.2020-06-04
faktura
fakturan gick ej att skriva ut på en vanlig skrivare den var för lång så OCR numret kom ej med jag var tvungen att skicka den till en annan person som hade möjlighet att ändra den
Jan Erik F.2020-05-25
Svar:
Hej,
Att inte kunna skriva ut fakturan på en sida har snarare att göra med dina skrivarinställningar än formatet på fakturan. Enklast är att välja "anpassa till sida" så skrivs den helt enkelt ut på en sida.
Mvh Reservdelaronline
Felaktig presentation av produkt
1 sats piratknivar till Klippo Comet S innehåller bara 2 knivar. Det är alltså dubbelt så dyrt som som presenteras. Det är först när man klickar på bilden som man kan utläsa att det bara är en halv sats. Men då har man redan klickat på köpfältet eftersom det är självklarhet att en sats innehåller 4 knivar. Oriiginaldelarna från Kippo presenteras på rätt sätt redan på första bilden varför jämförelsen dem emellan blir dubbelt otydlig och missvisande
Lennart E.2020-05-03
Svar:
Leverantören har valt att förpacka knivarna i satser om 2st. I produkttexten framgår klart och tydligt att satsen innehåller 2st knivspetsar, samt på originalprodukten att den innehåller 4st knivspetsar. Mvh Reservdelaronline
Ang. omdöme
.
Per Erik I.2019-10-11
Svar:
Hej Vi undrar vad som fått dig att endast ge oss en 3:a i betyg? Vi är måna om att förbättra oss hela tiden så undrar vad detta kan bero på. Tacksam för återkoppling
Mvh Jocke
Dålig beskrivning av vajerpaket
Genom att man inte kunde ringa och få hjälp och att chatten hänvisade till hemsidan chansade jag och det blev helt fel. Orkade inte krångla med retur utan tar smällen på kostnaden och ser det som en utbildning i att inte köpa reservdelar över nätet. Gick till den lokala servicebutiken, fick hjälp med vad jag skulle ha, betalade dubbelt så mycket och fick ett fungerande resultat.
Mårten I.2019-07-04
Svar:
Hej Tråkigt att din vara ej passade din maskin. Vår support svarar oftast samma dag eller inom 24 timmar och på det sättet hade vi kunnat hjälpa dig med vilken vajer du skulle ha.
Mvh Jocke
Tveksam
Det var omständigt att returnera. Kommer förmodligen inte att handla här igen.
Per Andreas G.2019-06-20
Svårt att hitta rätt
Första remmen som jag genom sökning på hemsidan köpte passade inte, så jag fick returnera den och köpa en ny, så det blev en förbannat dyr rem
Örjan V.2019-03-19
Svar:
Hej Örjan Tråkigt med det låga betyget. Som tidigare nämnt i mailkonversation finns det flera olika Gardol SB105. På produktsidan på remmen står det specificerat vilka den passar till, dock ej ditt produktnummer. Hoppas du tycker vi skötte returen och kommunikationen med dig på ett vettigt sätt.
Mvh Jocke
Olja O Filter Hans Sahlin S.2019-01-20
Dåligt.
Hör av er när man mejlar er.
Lennie Gösta Jimmy V.2019-01-15
Svar:
Hej Jimmy Jag har svarat dig två gånger, det vill säga de gånger du hört av dig. Kolla så inte våra mail fastnat i skräpfiltret.
//Jocke
Ronnie Gunnar J.2018-08-13
Hej!
jag högaktar er för att nintillförde en ny produktioners sortiment för atthjälpa mig. NI var snabba att hjälpa mig med att beställa den önskade produkten. Den 20 juni meddelade ni mig ät produkten är på väg.. Den 3 juli meddelade jag er att jag inte hade erhållit varan.
Den 5 juli erhöll jag ett mejl från ert finansbolag Hygglig att jag måste betala överenskommit belopp omedelbart för att undvika påminnelseavgifter..
jag kommer att betala varan Säter att jag har erhållit den .Jag svarade omedelbart på HYggligs utpressning till Nygrens Järn och Färg, men jag har inte eRhållit något svar från dEm om det sEnastEmejlet.
DÄrav det dåliga omdömet.
Hälsningar Bengt.
Omdömen för Reservdelaronline
Jag har skickat en förfrågan efter att jag fått tanklocket utan något. Usel support!
Alla mail registreras som ärenden, det finns inga ärenden registrerade på den mail du har angett på din order. Det tanklock du beställt är även levererat i din brevlåda 17 juni 12:39.
Mvh
Reservdelaronline
SORRY
Blir inget krocket denna midsommar. En stjärna för Jonas bemötande
Väldigt märkligt och svårt att söka fram produkter. Sök på motorsågkedjor från toppnivån reservdelar ger ingen produktträff. Under fliken reservdelar finns bl.a. Motorsåg, fast kedjor finns inte i listan under motorsåg.
Hej
I sökfunktionen är det motorsågskedja som ger bäst resultat. Jag har även kollat både på mobil och dator och där hittar jag kategorin motorsågskedjor utan problem.
Mvh
Jocke
Fick tag på två remmar på andra billigare ställen där var leveranstiden bara 3 dagar mot reservdelaronlines leveranstid på 28 dagar
Hej,
Du har lagt order på en beställningsvara. Förväntad leveranstid upp till 10 arbetsdagar. Detta står både på produktsidan, i kassan där du betalar och du får även mail om det i samma stund ditt köp godkänns. I detta fallet har leverantören tagit lite längre tid på sig att leverera och din order var i din brevlåda efter 14 arbetsdagar. Var du får dina 28 dagar i från vet jag inte då du beställde söndag 2020-08-09 23:10:56 och den var i din brevlåda 2020-08-27 12:28. Beklagar att vi inte höll våra 10 arbetsdagar men det poängteras även att dessa tider är preliminära tider då vi är beroende av våra leverantörer för att kunna leverera i tid. Den fanns även att beställa i originalutförande från Husqvarna med direkt leverans från eget lager vid tillfället med en leveranstid på 1-3 arbetsdagar.
Mvh
Reservdelaronline
Skruven nu skickade var inte lik den på bilden , gängorna gick inte hela vägen upp. Jag kunde inte använda den. Ringde kundtjänst för reklamation men fick nobben med att."Vi kan skicka lite olika skruvar och dom ser inte alltid ut som på bilderna", sicken dålig affär jag gjorde.
Hej Per
Produkten du har köpt har passar till röjsågar från Stiga vilket framgår ganska tydligt på produktsidan. Du har själv skrivit att du skulle ha den till en Stanley Cirkelsåg. Att då köpa en reservdel som ej är av samma fabrikat och det inte framkommer någonstans att det ska passa måste jag anse som en chansning från din sida. Vi har dessutom ingen kundtjänst du har ringt till, du har mailat och jag har svarat. Det du säger sedan är heller inte sant att vi skulle skicka olika skruvar, vi har endast en variant av denna produkt. Däremot har jag svarat att bilden är generell från ett sprängskissystem från Stiga i väntan på en "riktig" produktbild. Vi har för övrigt uppdaterat just denna produkt med en bild.
Mvh
Reservdelaronline
Tog en månad att erhålla en leverans av det beställda delarna. Därtill sändes paketet till fel utlämningsställe och inte till det av mig angivna.
Hej,
Din leverans tog tyvärr längre tid då Stiga inte hade varan på lager, vi beklagar det. Vad gäller val av fraktbolag så har vi gjort enligt dina instruktioner i din mailkorrespondens. Du önskade Postnord istället för DHL och din DHL-order avbröts så att du kunde lägga den mot Postnord som den även har levererats med.
Mvh
Reservdelaronline
fakturan gick ej att skriva ut på en vanlig skrivare den var för lång så OCR numret kom ej med jag var tvungen att skicka den till en annan person som hade möjlighet att ändra den
Hej,
Att inte kunna skriva ut fakturan på en sida har snarare att göra med dina skrivarinställningar än formatet på fakturan. Enklast är att välja "anpassa till sida" så skrivs den helt enkelt ut på en sida.
Mvh
Reservdelaronline
1 sats piratknivar till Klippo Comet S innehåller bara 2 knivar. Det är alltså dubbelt så dyrt som som presenteras. Det är först när man klickar på bilden som man kan utläsa att det bara är en halv sats. Men då har man redan klickat på köpfältet eftersom det är självklarhet att en sats innehåller 4 knivar. Oriiginaldelarna från Kippo presenteras på rätt sätt redan på första bilden varför jämförelsen dem emellan blir dubbelt otydlig och missvisande
Leverantören har valt att förpacka knivarna i satser om 2st. I produkttexten framgår klart och tydligt att satsen innehåller 2st knivspetsar, samt på originalprodukten att den innehåller 4st knivspetsar. Mvh Reservdelaronline
.
Hej
Vi undrar vad som fått dig att endast ge oss en 3:a i betyg? Vi är måna om att förbättra oss hela tiden så undrar vad detta kan bero på.
Tacksam för återkoppling
Mvh
Jocke
Genom att man inte kunde ringa och få hjälp och att chatten hänvisade till hemsidan chansade jag och det blev helt fel. Orkade inte krångla med retur utan tar smällen på kostnaden och ser det som en utbildning i att inte köpa reservdelar över nätet. Gick till den lokala servicebutiken, fick hjälp med vad jag skulle ha, betalade dubbelt så mycket och fick ett fungerande resultat.
Hej
Tråkigt att din vara ej passade din maskin. Vår support svarar oftast samma dag eller inom 24 timmar och på det sättet hade vi kunnat hjälpa dig med vilken vajer du skulle ha.
Mvh
Jocke
Första remmen som jag genom sökning på hemsidan köpte passade inte, så jag fick returnera den och köpa en ny, så det blev en förbannat dyr rem
Hej Örjan
Tråkigt med det låga betyget. Som tidigare nämnt i mailkonversation finns det flera olika Gardol SB105. På produktsidan på remmen står det specificerat vilka den passar till, dock ej ditt produktnummer. Hoppas du tycker vi skötte returen och kommunikationen med dig på ett vettigt sätt.
Mvh
Jocke
Hör av er när man mejlar er.
Hej Jimmy
Jag har svarat dig två gånger, det vill säga de gånger du hört av dig.
Kolla så inte våra mail fastnat i skräpfiltret.
//Jocke
jag högaktar er för att nintillförde en ny produktioners sortiment för atthjälpa mig. NI var snabba att hjälpa mig med att beställa den önskade produkten. Den 20 juni meddelade ni mig ät produkten är på väg.. Den 3 juli meddelade jag er att jag inte hade erhållit varan.
Den 5 juli erhöll jag ett mejl från ert finansbolag Hygglig att jag måste betala överenskommit belopp omedelbart för att undvika påminnelseavgifter..
jag kommer att betala varan Säter att jag har erhållit den .Jag svarade omedelbart på HYggligs utpressning till Nygrens Järn och Färg, men jag har inte eRhållit något svar från dEm om det sEnastEmejlet.
DÄrav det dåliga omdömet.
Hälsningar Bengt.