10 dagars ledtid. Använd vänligen annan speditör än postnord
Lars K.2022-07-03
Kunde inte hitta i butiks sökmotor
Kunde inte hitta i butiks sökmotor, men hittade primern via google.
Daniel A.2022-07-01
Trög kundsupport
Kundsupporten var av tveksam kvalitet , jag frågade upprepade gånger efter en retursedel men fick ingen respons förrän jag bara frågade efter returen och inget annat.
Det kändes som om han inte vill ta emot min retur!
Jan D.2022-06-20
Ingen återkoppling om min fråga
Har frågat efter en annan kedja men ingen svar
Kurt K.2022-06-16
Svar:
Hej Vi har svarat dig både en och två gånger gällande kedja, dock har du ej återkommit med några uppgifter vi söker.
Rickard N.2022-06-09
Det var krångligt att betala fakturan.
Roger W.2022-06-03
Michael A.2022-06-03
Service
Borde vara möjligt att besvara min fråga om vajerlängd
Göran L.2022-05-19
Svar:
Hej Då tillverkaren inte anger några specifikationer har vi inte tillgång till detta. Under högsäsong har vi begränsade möjligheter för att mäta och kolla på produkter tyvärr.
Mvh
Oklart
Den motor som beskrevs skulle passa min maskin, passade inte.
Marcus S.2022-05-02
Köp av reservdelar B&S
Allt fungerade bra, vilket det skall göra!
Anders H.2022-04-10
Tar inte alltid ansvar för undermåliga produkter
Snabba leveranser, bra sortiment men tar inte alltid ansvar för undermåliga produkter
Bo Bertil Stig G.2022-02-24
Svar:
Hej Bo Detta har vi agerat ut via email. Du har fått nya produkter skickade till dig.
Se ovanstående
Sven-Olov J.2021-12-20
Väldigt lång leveranstid
Med tanke på att delen beställdes i slutet av augusti och den kom 8 december så är inte leveranstiden acceptabel. Om delen var restad hos leverantören så hade jag önskat att jag hade fått ett meddelande från er.
Christer B.2021-12-17
Svar:
Hej Reservdelen har varit slut hos leverantören sedan i somras, vi beklagar att vi har missat att informera dig om detta. Läget i världen är inte som det brukar och många produkter har varit väldigt utsatta och dragits med långa leveranstider. Dessvärre får vi heller inga uppdateringar från leverantörer i realtid om ett leveransdatum ändras. Ena dagen kan det prelimärt vara leverans inom någon vecka, för att sedan ändras till 3 månader, utan någon avisering.
Mvh Reservdelaronline.se
Hade velat haft besked om ungefärlig leveranstid
Fick själva ringa upp för att få veta att ni Inte hade någon aning om när tillverkaren kunde leverera knivskruven
Martin Olof N.2021-11-02
Svar:
Hej Vi har informerat dig om den information vi fått från Husqvarna, inget annat. Vi har även bett om ursäkt för att vi missat informera dig om att produkten varit restnoterad hos Husqvarna, något vi inte får notiser om automatiskt. Tyvärr har leveranssituationen i hela världen blivit upp&ner senaste tiden pga läget i världen.
Mvh Reservdelaronline.se
Reservdel gräsklipparhjul Partner P(?) 51-500.
Korrelationen gav ett hjul med dia 300 mm: Helt fel!!! Efter att ha sökt vidare i ert arkiv hittade jag rätt enl. ovan. Det negativa är att ni inte ansvarar för er egen fakturering utan lagt ut den på Svea ekonomi. Detta gör att vid en ev retur, som i mitt fall, blir väldigt krångligt med kreditfakturor och koll på betalning samt betalningstid!!!
Lennart E.2021-10-02
Svar:
Hej Lennart,
Säg mig vilket företag du handlar av på Internet idag som har egen fakturering idag? Det måste någon enstaka promille som fortfarande sköter det själva när det finns så bra lösningar som Svea. Vid en retur hade ju förfarande varit exakt detsamma så förstår dock inte skillnaden där. Vi krediterar din order när vi har varorna tillbaka på vårt lager vilket inte har något med betalsättet att göra. Ifall man nu inte gillar de fakturaalternativ vi använder oss utav går det även fint att använda sig av bankbetalning eller kortbetalning.
Mvh Reservdelaronline.
Jonathan E.2021-10-02
Bättre lagerpersonal
Martin E.2021-09-23
.
.
Björn Helle R.2021-09-13
Svar:
Hej,
Det står klart och tydligt på produktsidan att detta tändstift har en hylsdiameter på 21mm. Att ge produkten och butiken ett lägre betyg för att man själv inte beställt rätt tändstift kan jag tycka är lite märkligt.
Mvh Reservdelaronline
Felleverans
ag beställde enligt tabell. Men vajern var ca 1 dm för lång. Dubbelkollade nummer hade fått fel. Men var i stort behov direkt så jag fick borra ett nytt hål för fästet. Passade nästan då men några millimeter fel ändå så fick fixa till det också. Så inte helt nöjd måste jag tillstå. Säkert mänsklig faktor som orsakade felleverans och besväret.
Johnny K.2021-09-03
Svar:
Hej Johnny,
Vilket nummer stod det på påsen till den vajer du fick ifrån oss? Hade varit intressant att kunna följa ärendet och vilken vajer du fått istället.
Mvh Reservdelaronline
Missade tydligen att hålla koll.
Missade tydligen att skicka min order två gånger, när delen var restad så höll ingen koll på att den hade kommit förrän jag ringde och påminde.
Patrik P.2021-08-23
Svar:
Hej Patrik,
Tyvärr var ditt knivfäste restnoterat hos Husqvarna vilket är beklagligt men svårt för oss att göra något åt. Vi får tyvärr inga notiser från Husqvarna när de väljer att flytta sina preliminära datum. Tyvärr är det även en pågående pandemi i världen vilket gjort att transportsituationen och därmed restnoteringarna sett lite annorlunda ut i år.
Att du skulle ha ringt och påmint oss är dock en sanning med modifikation eftersom vi inte har någon telefon man kan ringa till. När väl knivfästet kom in i lager till oss så tog det inte mer än 1 arbetsdag innan vi hade levererat in, packat upp och sedan skickat iväg den till dig.
Beklagar dock att leveranstiden blev längre än normalt.
Omdömen för Reservdelaronline
Det kändes som om han inte vill ta emot min retur!
Har frågat efter en annan kedja men ingen svar
Hej
Vi har svarat dig både en och två gånger gällande kedja, dock har du ej återkommit med några uppgifter vi söker.
Borde vara möjligt att besvara min fråga om vajerlängd
Hej
Då tillverkaren inte anger några specifikationer har vi inte tillgång till detta. Under högsäsong har vi begränsade möjligheter för att mäta och kolla på produkter tyvärr.
Mvh
Snabba leveranser, bra sortiment men tar inte alltid ansvar för undermåliga produkter
Hej Bo
Detta har vi agerat ut via email. Du har fått nya produkter skickade till dig.
Med tanke på att delen beställdes i slutet av augusti och den kom 8 december så är inte leveranstiden acceptabel. Om delen var restad hos leverantören så hade jag önskat att jag hade fått ett meddelande från er.
Hej
Reservdelen har varit slut hos leverantören sedan i somras, vi beklagar att vi har missat att informera dig om detta. Läget i världen är inte som det brukar och många produkter har varit väldigt utsatta och dragits med långa leveranstider.
Dessvärre får vi heller inga uppdateringar från leverantörer i realtid om ett leveransdatum ändras. Ena dagen kan det prelimärt vara leverans inom någon vecka, för att sedan ändras till 3 månader, utan någon avisering.
Mvh
Reservdelaronline.se
Fick själva ringa upp för att få veta att ni Inte hade någon aning om när tillverkaren kunde leverera knivskruven
Hej
Vi har informerat dig om den information vi fått från Husqvarna, inget annat. Vi har även bett om ursäkt för att vi missat informera dig om att produkten varit restnoterad hos Husqvarna, något vi inte får notiser om automatiskt.
Tyvärr har leveranssituationen i hela världen blivit upp&ner senaste tiden pga läget i världen.
Mvh
Reservdelaronline.se
Korrelationen gav ett hjul med dia 300 mm: Helt fel!!! Efter att ha sökt vidare i ert arkiv hittade jag rätt enl. ovan. Det negativa är att ni inte ansvarar för er egen fakturering utan lagt ut den på Svea ekonomi. Detta gör att vid en ev retur, som i mitt fall, blir väldigt krångligt med kreditfakturor och koll på betalning samt betalningstid!!!
Hej Lennart,
Säg mig vilket företag du handlar av på Internet idag som har egen fakturering idag? Det måste någon enstaka promille som fortfarande sköter det själva när det finns så bra lösningar som Svea. Vid en retur hade ju förfarande varit exakt detsamma så förstår dock inte skillnaden där. Vi krediterar din order när vi har varorna tillbaka på vårt lager vilket inte har något med betalsättet att göra. Ifall man nu inte gillar de fakturaalternativ vi använder oss utav går det även fint att använda sig av bankbetalning eller kortbetalning.
Mvh
Reservdelaronline.
.
Hej,
Det står klart och tydligt på produktsidan att detta tändstift har en hylsdiameter på 21mm. Att ge produkten och butiken ett lägre betyg för att man själv inte beställt rätt tändstift kan jag tycka är lite märkligt.
Mvh
Reservdelaronline
ag beställde enligt tabell. Men vajern var ca 1 dm för lång. Dubbelkollade nummer hade fått fel. Men var i stort behov direkt så jag fick borra ett nytt hål för fästet. Passade nästan då men några millimeter fel ändå så fick fixa till det också. Så inte helt nöjd måste jag tillstå. Säkert mänsklig faktor som orsakade felleverans och besväret.
Hej Johnny,
Vilket nummer stod det på påsen till den vajer du fick ifrån oss? Hade varit intressant att kunna följa ärendet och vilken vajer du fått istället.
Mvh
Reservdelaronline
Missade tydligen att skicka min order två gånger, när delen var restad så höll ingen koll på att den hade kommit förrän jag ringde och påminde.
Hej Patrik,
Tyvärr var ditt knivfäste restnoterat hos Husqvarna vilket är beklagligt men svårt för oss att göra något åt. Vi får tyvärr inga notiser från Husqvarna när de väljer att flytta sina preliminära datum. Tyvärr är det även en pågående pandemi i världen vilket gjort att transportsituationen och därmed restnoteringarna sett lite annorlunda ut i år.
Att du skulle ha ringt och påmint oss är dock en sanning med modifikation eftersom vi inte har någon telefon man kan ringa till. När väl knivfästet kom in i lager till oss så tog det inte mer än 1 arbetsdag innan vi hade levererat in, packat upp och sedan skickat iväg den till dig.
Beklagar dock att leveranstiden blev längre än normalt.
Mvh
Reservdelaronline