Omdömen för Reservdelaronline

Summering
positive 97.6% (29349 omdömen)
Snittbetyg: 4.9/5 neutral 1.5% (442 omdömen)
Antal omdömen: 30058 negative 0.9% (267 omdömen)

Svårt att hitta
rating

Svårt att hitta rätt remmar som passar just den maskin man har! När man hittar är de perfekt

Simon N.2021-05-25
Svar:

Hej Simon,


Ha ditt produktnummer på din maskin redo och testa vår support nästa gång så får du hjälp att hitta.


Mvh
Reservdelaronline

Felräknat
rating

Snabb leverans men fel antal levererades. Beställt 10 fick 8 hela o en trasig.

Birgitta Kristina E.2021-05-16
Svar:

Hej,


Vi har människor som arbetar på vårt lager och det händer att även våra superanställda räknar fel tyvärr. Vid ett mail till vår support försöker vi dock alltid rätta till våra fel. 


Mvh
Reservdelaronline

Dålig webb och service
rating

Det är väldigt svårt att hitta packningar som du behöver om du inte vet om produkt id. Min order föll mellan stolarna över 20 dagar utan vidare service. Ser ingen anledning varför jag ska hålla mig till Reservdelaronline om varje köp är ett ”gamble” och jag som kund måste påminna om att ordern utförs.

Henry R.2021-04-19
Svar:

Hej Henry
Som jag kommunicerat till dig via mail hade det uppstått det tekniskt fel i din order och packningen du beställt hade aldrig beställts hos leverantören. Det är beklagligt att du inte fått dina reservdelar i tid men att kasta oss under bussen när du verkar rätt nöjd i de konversationer jag haft med dig tidigare ser jag som lite märkligt. Vi har idag över 5000 omdömen där ca 97% är nöjda, jag tror inte det är så mycket med gamble och dålig service då utan en plump i protokollet.
Hoppas du hittar tillbaka!
Mvh
Jocke

Lite onödigt krånglig
rating

Om man inte har modellbeteckning på den maskin man köper reservdelar till

Fredrik L.2021-03-05
Svar:

Hej,


Tyvärr finns det ingen nationellt register på gräsklippare eller trädgårdsmaskiner på samma sätt som det gör till bilar. Ifall du inte har koll på vilken modell du har så är det tyvärr svårt för oss att veta vilka reservdelar du behöver. 


Bistår du med en produktnummer eller modell och årtal på din maskin så hjälper vår support till både dagtid och kvällstid med att svara på vad du skall ha för reservdelar. 

Mvh
Reservdelaronline

Det blev ju svindyrt!!
rating

Hade kontakt med en annan firma ang reservdelar. De sålde TVÅ band för ca 2400. Klart att jag beställde hos er, för ca 2100, dessutom fraktfritt. Blev dock besviken när det bara dök upp ETT band. Det blev ett DYRT BAND. Men ni har ju inte lurats - jag frågade aldrig er om antalet utan tog bara för givet. Gårdsman skulle ha levererat två för 2400kr. Men några fem stjärnor blir det inte denna gång.

Stig S.2021-02-12
Svar:

Hej!
Vi följer Stigas prislista och Stiga säljer dom styckvis, inte i par. Om konkurrenten väljer att sälja dessa för 2400kr är det upp till dom, men det är med en garanterad förlust för deras del. Efter att ha studerat produkten på deras sida kan jag med nästan 100% säkerhet säga att du fått fel information om att de säljs i par.
I övrigt är vi billigare än den konkurrenten på i varenda artikel som kommer från Stiga. 

Hade vi sålt produkten i par hade det framgått. 

Mvh/Jocke

rating
Mikael V.2020-10-31
Fakturan kom i ett annat företagsnamn o missades!
rating

En påminnelse kom med brev, pga att fakturan misstogs för ett bluffmail när den kom till mig i namnet SVEA och jag inte vågade klicka på länkar i mailet.

Magnus N.2020-10-01
Svar:

Hej Magnus,


I checkouten finns deras logga och det står även klart och tydligt att det är SVEA som hanterar betalningar. Det står även i alla mail vi skickar ut att faktura hanteras av SVEA. Kan dock förstå att detta är ett problem då i stort sett alla webbutiker idag använder en extern betalleverantör T.ex. Bygghemma som använder SVEA som oss, H&M som använder Klarna, Apotea som använder Klarna etc. När du får en faktura från dessa står det även där SVEA Ekonomi som avsändare eller Klarna. 


Det finns även alltid möjlighet att logga in på SVEA ekonomis hemsida med sitt bank-id och se status på sin faktura. Även detta informerar vi dig om i flera av våra mail vi skickar ut.


MVH
Reservdelaronline

rating
Leif Ronny F.2020-10-01
Saknar detaljinfo om filtret
rating
Tomas Ä.2020-08-22
Inte helt optimal fraktOOi
rating

Dels relativt hög fraktkostnad, dyrare än köpt produkt. Dessutom resa 3 mil för att hämta paketet trots att utlämningsställe finns på leveransorten.

Bertil E.2020-07-26
Svar:

Hej Bertil, 


Vi håller med om att röjklingan är oförskämt billig. Vi får fundera på om vi skall höja priset på den så att den inte är billigare än frakten, tack för tipset.


Vad gäller leveransen så skickar PostNord till närmaste utlämningställe och enligt deras sida https://www.postnord.se/vara-verktyg/hitta-servicestalle så är det just det utlämningsstället dit ditt paket har levererats. Om detta inte stämmer tycker jag definitivt att du skall ta kontakt med ditt PostNord utlämningsställe och PostNord så att de blir medvetna om att det inte ens finns med i deras system.


Mvh
Reservdelaronline

rating
Mats L.2020-07-05
lite lång frakt
rating
det står att leverans sker inom 1-3 dagar nu har det gått 3 dagar för denna order och fortfarande har den inte kommit fram,det kommer att gå 1 dag till innan den kommer alltså 5 dagar kommer attgå innan jag har remmen och gräset det blir så långt så långt
Company J.2020-07-05
Både ris och ros
rating

Det som drar ner betyget var betalning med kort som inte funkar. När man har testa 2 gånger börjar jag bli misstänksam. Och ännu ett nytt kreditbolag för mej. Jag brukar välja bort nätbutiker som inte har klarna som ett alternativ. Snabb leverans. 5:a Men full pott för supporten. 5:a

Conny Göran Bertil E.2020-06-06
Svar:

Hej
Vi har haft bekymmer med vår tidigare leverantör av betallösningen, men det ska förhoppningsvis vara ett minne blott då vi har bytt till Svea Ekonomis tjänst. Den är mycket mer pålitlig och ger dig som kund fler möjligheter. 

Mvh
Jocke

Svårt att få kontakt med butiken!
rating
Snabbleverans men omöjligt strån butiken för hjälp per telefon. Har inte fått produkten attfungera och är därför missnöjd med servicen.
Karin R.2020-05-07
Krångligt
rating
Lyckades till slut men inte på grund av hemsidans utformning.
Höll på att ge upp några gånger.
Gudmundur M.2019-11-21
Ang. Omdöme
rating

Med ert höga pris vore det bra om ni skickade med en A4 sida med beskrivning

Jack Tommy K.2019-10-16
Svar:

Hej
Priset vi har följer helt och håller Husqvarnas prislista. Du får jätte gärna jämföra oss med våra konkurrenter. En snabb googling och jag hittar ingen som är billigare än oss, snarare tvärtom. 
Instruktionsmanual är ingenting som Husqvarna har till dessa produkter, hade dom det skulle det finnas. Vi säljer dock hundratals av det här reglaget varje år och ingen har frågat om hur det ska monteras.

Mvh
Jocke

Beställning
rating

Hej, väldigt lång leveranstid tyvärr och när den väl kom så var den tyvärr fel. Returen till företaget var svår att förstå och med väldigt många undantag, annars bra

Ferenc Gabor P.2019-09-27
Svar:

Hej,


Du har lagt en order på en beställningsvara. Leveranstiden anges till 4-10 arbetsdagar både på produktsidan, i kassan och du får även ett mail om detta i samband med din order.


Din order har totalt tagit 10 arbetsdagar (helt enligt vad vi meddelat) - med leverans från Belgien till oss i Sverige, packas om och sedan skickas till dig och till utlämningsställe. Vilken modell drivremmen passar till står angivet på produktsidan och vi kan ej heller se att du har hört av dig till vår support angående hjälp med vilken drivrem du skall ha varför vi har svårt att förstå det lägre betyget då vi levererat enligt den information vi angivit.


Du får gärna återkoppla till oss på support@reservdelaronline.se


Mvh
Reservdelaronline.se

Strul med leverans
rating
Tog 1.5 vecka innan lagervara skickades, efter att till slut ha tryckt på via mail.
Jesper Christer Gunnar Å.2019-09-22
Kontakt
rating

Väldigt svårt att få kontakt med företaget

Per Anders B.2019-09-08
Svar:

Hej
Vi svarar på samtliga av våra meddelanden innan 48timmar, precis som vi lovar. Vi svarar även på helgdagar. Ibland svarar vi även på röda dagar och vid obekväma tider. Vi har svarat dig inom 48 timmar vid samtliga tillfällen du kontaktat oss. Vi är väldtigt tacksamma om du kunde utveckla hur vi skulle kunna göra något annorlunda.

support?
rating

support viste ej längden på vajern nog som tog mi en kvart att googla.

Carl Anders B.2019-07-04
Svar:

Hej
Vad bra att du lyckades hitta informationen på egen hand. Vi har inte uppgifter på längder och dimensioner på allt och har tyvärr inte möjlighet att mäta varenda produkt vi har i sortimentet.
Du får gärna kolla våra andra betyg gällande supporten. 

Mvh
Jocke