Bra bemött med snabb information dock borde valmöjlighet om reservdelens innehåll varit mer informativ. (komplett handtag med kablage alt handtag exklusive kablage) Med vänlig hälsning
Ingemar J.2019-03-26
Svar:
Hej Då det är en beställningsvara är det en vara vi till 99% aldrig ens sett i verkligheten. Vi beställer den enligt artikelnummer och sprängskiss. Om det tillhandahålls uppgifter av leverantören, i det här fallet Stiga, uppger vi dom. Dock brukar det vara knapert med sådant på just sådana här delar. Tack för ditt omdöme!
Mvh Jocke
Gällande order
litet lång leveranstid
Björn C.2019-03-16
Svar:
Hej Björn Din order har en leveranstid mellan 4-10 arbetsdagar, det är vi tydliga med. Din order inkom till oss en fredag. Den 8e arbetsdagen hämtade du ut din batteriladdare, helt enligt våra leveranstider som vi anger. Vi har alltså beställt varan, hanterat den på vårt lager och skickat den till dig på nästan en vecka. Både snabbt jobbat av PostNord och vår lagerpersonal i det här fallet! :)
Mvh Jocke
Mats Yngve O.2019-03-15
Bengt Lars-Göran J.2019-03-08
Helt OK resrevdelskatalog
Jan S.2019-02-21
Delar till snöslunga.
Det finns tusentals delar till olika modeller av snöslungor, men då jag har en modell av snöslunga som har gått ur svenska sortimentet nämligen Alpina, var Jocke på reservdelar vänlig att kontakta huvudlagret och beställde hem en snöfläkt ändå de ej supportar Alpina längre på reservdelar (på hyllan) Tack Jocke!.
Mikael N.2019-01-29
Svar:
Hej!
Tack så mycket för de fina orden! Vi försöker alltid att hjälpa till och söka upp de delar kunderna önskar :)
Mvh Jocke
Per Inge Bruno J.2019-01-14
Prisvärd
Mikael G.2018-10-16
Snabb leverans. Priset kunde ha varit lägre.
Hans Einar E.2018-09-10
Strulig beställning
Beställde två artiklar på nätet men bekräftelsen innehöll endast en artikel vilket medförde följdproblem. De var dock hjälpasamma och efter ett antal mail så blev det rätt och slutligen kom båda prylarna hem.
Ulf Göran G.2018-09-10
Syndpunkter Reservdelaronline.se
Lite lång hanteringstid. Jämförbara hemsidor är lite snabbare.
Ulf Karl-Olov W.2018-09-09
Svar:
Tack för dina synpunkter. Vad är det du tycker vi kan göra bättre?
Vi stävar alltid efter att bli bättre så vore jätte tacksamt om du kunde återkomma.
Mvh Jocke
Snabb leverans
Enkelt att beställa o snabb leverans
Sten Anders L.2018-09-02
STARTHANDTAG FÖR STARTSNÖRE GRÄSKLIPPARE, 393152
bra information på hemsidan.
Bo Ingvar H.2018-08-28
Lätt att hitta reservdel och snabb leverans
Letade efter remskydd till min stiga gräsklippare. Enkelt att hitta reservdel och sen bra leverans. Frakten var rätt dyr dock. Kostade lika mycket som reservdelen.
Carl Frédéric B.2018-08-27
Svar:
Hej! Produkten du köpt är relativt stor och skrymmande. Det vi tar betalt för frakten är faktiskt kostnad som fraktbolagen tar ut, i det här fallet PostNord.
Mvh Jocke
Hans Lennart Georg L.2018-08-27
Oljetank till motorsåg
Bra. Motsvarar vad man bör förvänta sig.
Bengt S.2018-08-26
Hans-Erik Ingemar B.2018-08-20
Mycket bra
Jag är nöjd med ert bemötande och att ni kunde skaffa grejorna som jag behövde för att laga snöslungan men jag är besviken på frakten, jag tycker det är magstarkt att ta 65 kr i frakt för 50 gram, det hade räckt med ett frimärke, på påsen stod det 3 kg ??
Lars-Erik S.2018-08-19
Svar:
Hej Lars--Erik,
Frakt handlar inte bara om vad någonting väger. Det är många parametrar som spelar in när en frakt bestäms.
I ditt fall så har du beställt delar till ett varuvärde som vi inte skickar per post just därför att det är oförsäkrat.
Rent teoretiskt skulle vi kunna erbjuda ett till fraktalternativ där vi erbjuder ett billigare fraktalternativ och kunden får stå för allt ansvar ifall paketet försvinner men det tror inte vi på Reservdelaronline är en hållbar lösning.
De 65kr du betalat i frakt är exakt det belopp PostNord tar ut av oss så vi gör inga vinster på frakten.
Att det står 3kg på paketet har att göra med att vi inte har vikt på alla produkter i systemet då det är en omöjlighet då våra leverantörer inte har detta ens. Därför anges en gemerell vikt. Anger du sedan ditt trackingnummer hos PostNord kan du se att paketet vägs hos dem iaf. Men det är oftast den fraktdragande vikten som är den större och därför det man får betala för, inte verklig vikt.
Mvh
Jonas
Allt stämmer
Tydlig hemsida, lätt att beställa, snabb och korrekt leverans. Möjligen skulle tydligare framgå att jag beställt, betalat för och fått originaldelar.
Henrik E.2018-08-09
Svar:
Hej Tack för ditt omdöme. Hur menar du att vi skulle kunna vara tydligare? Jätte tacksam för återkoppling.
Mvh Jocke
Beställning och leverans
Inget att anmärka på, grejerna kom som jag hade beställt kom fram utan problem. Problemet jag hade var att jag hade svårt att få fram modellnummer på min gamla Stiga gräsklippare - jag hittade ingen beteckning på själva motorn. Jag fick ett råd från kundtjänst var jag skulle leta men det hjälpte inte. Slutligen fick jag hjälp via Stigas kundtjänst som skickade en sprängskiss utifrån en modellbeteckning för hela maskinen. Med den som hjälp kunde jag beställa rätt delar till förgasaren.
Omdömen för Reservdelaronline
Bra bemött med snabb information dock borde valmöjlighet om reservdelens innehåll varit mer informativ. (komplett handtag med kablage alt handtag exklusive kablage) Med vänlig hälsning
Hej
Då det är en beställningsvara är det en vara vi till 99% aldrig ens sett i verkligheten. Vi beställer den enligt artikelnummer och sprängskiss. Om det tillhandahålls uppgifter av leverantören, i det här fallet Stiga, uppger vi dom. Dock brukar det vara knapert med sådant på just sådana här delar.
Tack för ditt omdöme!
Mvh
Jocke
litet lång leveranstid
Hej Björn
Din order har en leveranstid mellan 4-10 arbetsdagar, det är vi tydliga med. Din order inkom till oss en fredag. Den 8e arbetsdagen hämtade du ut din batteriladdare, helt enligt våra leveranstider som vi anger. Vi har alltså beställt varan, hanterat den på vårt lager och skickat den till dig på nästan en vecka. Både snabbt jobbat av PostNord och vår lagerpersonal i det här fallet! :)
Mvh
Jocke
Det finns tusentals delar till olika modeller av snöslungor, men då jag har en modell av snöslunga som har gått ur svenska sortimentet nämligen Alpina, var Jocke på reservdelar vänlig att kontakta huvudlagret och beställde hem en snöfläkt ändå de ej supportar Alpina längre på reservdelar (på hyllan) Tack Jocke!.
Hej!
Tack så mycket för de fina orden! Vi försöker alltid att hjälpa till och söka upp de delar kunderna önskar :)
Mvh
Jocke
Lite lång hanteringstid. Jämförbara hemsidor är lite snabbare.
Tack för dina synpunkter. Vad är det du tycker vi kan göra bättre?
Vi stävar alltid efter att bli bättre så vore jätte tacksamt om du kunde återkomma.
Mvh
Jocke
Letade efter remskydd till min stiga gräsklippare. Enkelt att hitta reservdel och sen bra leverans. Frakten var rätt dyr dock. Kostade lika mycket som reservdelen.
Hej!
Produkten du köpt är relativt stor och skrymmande. Det vi tar betalt för frakten är faktiskt kostnad som fraktbolagen tar ut, i det här fallet PostNord.
Mvh
Jocke
Jag är nöjd med ert bemötande och att ni kunde skaffa grejorna som jag behövde för att laga snöslungan men jag är besviken på frakten, jag tycker det är magstarkt att ta 65 kr i frakt för 50 gram, det hade räckt med ett frimärke, på påsen stod det 3 kg ??
Hej Lars--Erik,
Frakt handlar inte bara om vad någonting väger. Det är många parametrar som spelar in när en frakt bestäms.
I ditt fall så har du beställt delar till ett varuvärde som vi inte skickar per post just därför att det är oförsäkrat.
Rent teoretiskt skulle vi kunna erbjuda ett till fraktalternativ där vi erbjuder ett billigare fraktalternativ och kunden får stå för allt ansvar ifall paketet försvinner men det tror inte vi på Reservdelaronline är en hållbar lösning.
De 65kr du betalat i frakt är exakt det belopp PostNord tar ut av oss så vi gör inga vinster på frakten.
Att det står 3kg på paketet har att göra med att vi inte har vikt på alla produkter i systemet då det är en omöjlighet då våra leverantörer inte har detta ens. Därför anges en gemerell vikt. Anger du sedan ditt trackingnummer hos PostNord kan du se att paketet vägs hos dem iaf. Men det är oftast den fraktdragande vikten som är den större och därför det man får betala för, inte verklig vikt.
Mvh
Jonas
Tydlig hemsida, lätt att beställa, snabb och korrekt leverans. Möjligen skulle tydligare framgå att jag beställt, betalat för och fått originaldelar.
Hej
Tack för ditt omdöme. Hur menar du att vi skulle kunna vara tydligare? Jätte tacksam för återkoppling.
Mvh
Jocke