Jag är nöjd med ert bemötande och att ni kunde skaffa grejorna som jag behövde för att laga snöslungan men jag är besviken på frakten, jag tycker det är magstarkt att ta 65 kr i frakt för 50 gram, det hade räckt med ett frimärke, på påsen stod det 3 kg ??
Lars-Erik S.2018-08-19
Svar:
Hej Lars--Erik,
Frakt handlar inte bara om vad någonting väger. Det är många parametrar som spelar in när en frakt bestäms.
I ditt fall så har du beställt delar till ett varuvärde som vi inte skickar per post just därför att det är oförsäkrat.
Rent teoretiskt skulle vi kunna erbjuda ett till fraktalternativ där vi erbjuder ett billigare fraktalternativ och kunden får stå för allt ansvar ifall paketet försvinner men det tror inte vi på Reservdelaronline är en hållbar lösning.
De 65kr du betalat i frakt är exakt det belopp PostNord tar ut av oss så vi gör inga vinster på frakten.
Att det står 3kg på paketet har att göra med att vi inte har vikt på alla produkter i systemet då det är en omöjlighet då våra leverantörer inte har detta ens. Därför anges en gemerell vikt. Anger du sedan ditt trackingnummer hos PostNord kan du se att paketet vägs hos dem iaf. Men det är oftast den fraktdragande vikten som är den större och därför det man får betala för, inte verklig vikt.
Mvh
Jonas
Allt stämmer
Tydlig hemsida, lätt att beställa, snabb och korrekt leverans. Möjligen skulle tydligare framgå att jag beställt, betalat för och fått originaldelar.
Henrik E.2018-08-09
Svar:
Hej Tack för ditt omdöme. Hur menar du att vi skulle kunna vara tydligare? Jätte tacksam för återkoppling.
Mvh Jocke
Beställning och leverans
Inget att anmärka på, grejerna kom som jag hade beställt kom fram utan problem. Problemet jag hade var att jag hade svårt att få fram modellnummer på min gamla Stiga gräsklippare - jag hittade ingen beteckning på själva motorn. Jag fick ett råd från kundtjänst var jag skulle leta men det hjälpte inte. Slutligen fick jag hjälp via Stigas kundtjänst som skickade en sprängskiss utifrån en modellbeteckning för hela maskinen. Med den som hjälp kunde jag beställa rätt delar till förgasaren.
Bo Magne K.2018-08-05
Passade perfekt
Lätt att montera kapade av de gamla med bågfil lade de nya i varmt vatten vred på dem så de blev mjuka klart.
Bror Gösta Bertil C.2018-07-31
Frans Gustaf W.2018-07-29
Snabbt och bra
Fick snabb respons på del som inte fanns i sortimentet.
De fixade fram delen snabbt och smidigt.
Tom R.2018-07-22
Bra respons från kundtjänst
Det som drar ned betyget var lager diffen. Som gjorde väntetiden längre än väntat. Men det är sånt som kan hända ibland.
Kurt Allan Benny S.2018-07-16
.
Snabb respons på mina mejlfrågor, mycket kvick och effektiv leverans.
Per Robert L.2018-07-15
Svar:
Vi försöker alltid svara på mejl så snabbt vi kan. :) Kul att du är nöjd!
/Jocke
Smidigt att beställa
Henrik S.2018-07-09
Pär-Olof B.2018-07-04
Hans
Snabb lev, bra pris o kvalitets produkter
Hans Johan H.2018-06-26
Butik
Dåligt med verkstadshandböcker på B341 partner
Agne Thorbjörn S.2018-06-25
Svar:
Hej Tyvärr är det inte vi själva som tillhandahåller dessa utan det är Husqvarna som gör det. Inget vi styr över.
Mvh Jocke
Birgitta S.2018-06-20
kilrem
Fick remmen samma vecka som jag åkte till stugan.
michael s.2018-06-20
Funkade bra
Jobbigt med alla koder och att hitta rätt reservdel. Trevlig och proffsig kundservice.
Mats Olov P.2018-06-19
Rem
Bra servbice men jag hade önskat att jag kunnat beställa direkt då jag pratade med er.
Omdömen för Reservdelaronline
Jag är nöjd med ert bemötande och att ni kunde skaffa grejorna som jag behövde för att laga snöslungan men jag är besviken på frakten, jag tycker det är magstarkt att ta 65 kr i frakt för 50 gram, det hade räckt med ett frimärke, på påsen stod det 3 kg ??
Hej Lars--Erik,
Frakt handlar inte bara om vad någonting väger. Det är många parametrar som spelar in när en frakt bestäms.
I ditt fall så har du beställt delar till ett varuvärde som vi inte skickar per post just därför att det är oförsäkrat.
Rent teoretiskt skulle vi kunna erbjuda ett till fraktalternativ där vi erbjuder ett billigare fraktalternativ och kunden får stå för allt ansvar ifall paketet försvinner men det tror inte vi på Reservdelaronline är en hållbar lösning.
De 65kr du betalat i frakt är exakt det belopp PostNord tar ut av oss så vi gör inga vinster på frakten.
Att det står 3kg på paketet har att göra med att vi inte har vikt på alla produkter i systemet då det är en omöjlighet då våra leverantörer inte har detta ens. Därför anges en gemerell vikt. Anger du sedan ditt trackingnummer hos PostNord kan du se att paketet vägs hos dem iaf. Men det är oftast den fraktdragande vikten som är den större och därför det man får betala för, inte verklig vikt.
Mvh
Jonas
Tydlig hemsida, lätt att beställa, snabb och korrekt leverans. Möjligen skulle tydligare framgå att jag beställt, betalat för och fått originaldelar.
Hej
Tack för ditt omdöme. Hur menar du att vi skulle kunna vara tydligare? Jätte tacksam för återkoppling.
Mvh
Jocke
De fixade fram delen snabbt och smidigt.
Snabb respons på mina mejlfrågor, mycket kvick och effektiv leverans.
Vi försöker alltid svara på mejl så snabbt vi kan. :)
Kul att du är nöjd!
/Jocke
Dåligt med verkstadshandböcker på B341 partner
Hej
Tyvärr är det inte vi själva som tillhandahåller dessa utan det är Husqvarna som gör det. Inget vi styr över.
Mvh
Jocke