Hej Bertil Precis som vi kommunicerade till dig via mail svar däcken slut i hela Europa. Vi skickade däcken till dig samma dag som vi fick hem dom från leverantören. Mvh Reservdelaronline.se
.
Ovanligt lång leveranstid ❓
Mikael A.2021-08-02
Svar:
Hej,
Varan var tyvärr restnoterad hos leverantör vilket förlängde leveranstiden. Normalt sett har vi den i lager och då är leveranstiden 1-3 arbetsdagar.
Mvh Reservdelaronline
Lars Kenneth S.2021-07-16
Robin B.2021-07-07
Fraktkostnad
Hutlöst att ta 45 kr i fraktkostnad för en liten brytare som ni skickat i ett kuvert.
Rolf Peter R.2021-07-02
Svar:
Vi skickar endast med paket eller varubrev vilka är spårbara eller delvis spårbara och även är automatiserade mot TA-system.
Du får mer än gärna komma och besöka oss för att se hur ett lager fungerar när vi packar order. Vi har inte någon anställd som skriver kuvert för hand och slickar frimärken. Teoretiskt sett hade vi kunna skicka det med ekonomi varubrev vilket tar 3-6 arbetsdagar och därmed hade varit lite billigare.
Mvh Reservdelaronline
Lite besviken då jag beställde en drivvajer men fick en knivstoppsvajer… lång leveranstid då det inte fanns på lager. I övrigt mycket trevliga.
Ida L.2021-06-27
Se ovan
Lars D.2021-06-18
Sista gången.
Bra sortiment och rätt fina listor med vilka maskiner en del passar till. Men lång leveranstid. 10 dagar att packa ett universalbatteri som motsvarande finns på biltema gör att detta blev enda gången. Hade haft mer förståelse för dröjsmålet om det var något ovanligt som beställts. Nu var det inte värt väntan, allra helst då andra är billigare.
Gabriel Y.2021-06-09
Svar:
Hej Gabriel,
Du har beställt ett originalbatteri som klart och tydligt anges att det inte fanns på lager och därmed skulle ta 4-10 arbetsdagar att skicka. Detta stod både på produktsidan, i kassan där du betalade och du har även fått ett mail om det i samma stund du lade din order.
Att sedan jämföra äpplen med päron känns inte riktigt rättvist. Detta är ett originalbatteri levererat direkt från Stiga och du får mer än gärna visa på var du hittat just detta batteri billigare än oss då jag inte tror du kan hitta det ens. Att sälja billiga batterier är inte svårt, att sälja bra batterier billigt är däremot svårt.
Mvh Resevdelaronline
Svårt att hitta rätt. Har ni inte Husqvarnas reservdelar?
Svante O.2021-06-07
Svar:
Det finns massor med Husqvarna reservdelar för den som testar att använda webshoppen. T.ex. genom att söka på "Husqvarna kniv" eller "Husqvarna tändspole"
Mvh Reservdelaronline
Lars Holger Ö.2021-05-25
Svårt att hitta
Svårt att hitta rätt remmar som passar just den maskin man har! När man hittar är de perfekt
Simon N.2021-05-25
Svar:
Hej Simon,
Ha ditt produktnummer på din maskin redo och testa vår support nästa gång så får du hjälp att hitta.
Mvh Reservdelaronline
Felräknat
Snabb leverans men fel antal levererades. Beställt 10 fick 8 hela o en trasig.
Birgitta Kristina E.2021-05-16
Svar:
Hej,
Vi har människor som arbetar på vårt lager och det händer att även våra superanställda räknar fel tyvärr. Vid ett mail till vår support försöker vi dock alltid rätta till våra fel.
Mvh Reservdelaronline
Dålig webb och service
Det är väldigt svårt att hitta packningar som du behöver om du inte vet om produkt id. Min order föll mellan stolarna över 20 dagar utan vidare service. Ser ingen anledning varför jag ska hålla mig till Reservdelaronline om varje köp är ett ”gamble” och jag som kund måste påminna om att ordern utförs.
Henry R.2021-04-19
Svar:
Hej Henry Som jag kommunicerat till dig via mail hade det uppstått det tekniskt fel i din order och packningen du beställt hade aldrig beställts hos leverantören. Det är beklagligt att du inte fått dina reservdelar i tid men att kasta oss under bussen när du verkar rätt nöjd i de konversationer jag haft med dig tidigare ser jag som lite märkligt. Vi har idag över 5000 omdömen där ca 97% är nöjda, jag tror inte det är så mycket med gamble och dålig service då utan en plump i protokollet. Hoppas du hittar tillbaka! Mvh Jocke
Lite onödigt krånglig
Om man inte har modellbeteckning på den maskin man köper reservdelar till
Fredrik L.2021-03-05
Svar:
Hej,
Tyvärr finns det ingen nationellt register på gräsklippare eller trädgårdsmaskiner på samma sätt som det gör till bilar. Ifall du inte har koll på vilken modell du har så är det tyvärr svårt för oss att veta vilka reservdelar du behöver.
Bistår du med en produktnummer eller modell och årtal på din maskin så hjälper vår support till både dagtid och kvällstid med att svara på vad du skall ha för reservdelar.
Mvh Reservdelaronline
Det blev ju svindyrt!!
Hade kontakt med en annan firma ang reservdelar. De sålde TVÅ band för ca 2400. Klart att jag beställde hos er, för ca 2100, dessutom fraktfritt. Blev dock besviken när det bara dök upp ETT band. Det blev ett DYRT BAND. Men ni har ju inte lurats - jag frågade aldrig er om antalet utan tog bara för givet. Gårdsman skulle ha levererat två för 2400kr. Men några fem stjärnor blir det inte denna gång.
Stig S.2021-02-12
Svar:
Hej! Vi följer Stigas prislista och Stiga säljer dom styckvis, inte i par. Om konkurrenten väljer att sälja dessa för 2400kr är det upp till dom, men det är med en garanterad förlust för deras del. Efter att ha studerat produkten på deras sida kan jag med nästan 100% säkerhet säga att du fått fel information om att de säljs i par. I övrigt är vi billigare än den konkurrenten på i varenda artikel som kommer från Stiga.
Hade vi sålt produkten i par hade det framgått.
Mvh/Jocke
Mikael V.2020-10-31
Fakturan kom i ett annat företagsnamn o missades!
En påminnelse kom med brev, pga att fakturan misstogs för ett bluffmail när den kom till mig i namnet SVEA och jag inte vågade klicka på länkar i mailet.
Magnus N.2020-10-01
Svar:
Hej Magnus,
I checkouten finns deras logga och det står även klart och tydligt att det är SVEA som hanterar betalningar. Det står även i alla mail vi skickar ut att faktura hanteras av SVEA. Kan dock förstå att detta är ett problem då i stort sett alla webbutiker idag använder en extern betalleverantör T.ex. Bygghemma som använder SVEA som oss, H&M som använder Klarna, Apotea som använder Klarna etc. När du får en faktura från dessa står det även där SVEA Ekonomi som avsändare eller Klarna.
Det finns även alltid möjlighet att logga in på SVEA ekonomis hemsida med sitt bank-id och se status på sin faktura. Även detta informerar vi dig om i flera av våra mail vi skickar ut.
MVH Reservdelaronline
Leif Ronny F.2020-10-01
Saknar detaljinfo om filtret
Tomas Ä.2020-08-22
Inte helt optimal fraktOOi
Dels relativt hög fraktkostnad, dyrare än köpt produkt. Dessutom resa 3 mil för att hämta paketet trots att utlämningsställe finns på leveransorten.
Bertil E.2020-07-26
Svar:
Hej Bertil,
Vi håller med om att röjklingan är oförskämt billig. Vi får fundera på om vi skall höja priset på den så att den inte är billigare än frakten, tack för tipset.
Vad gäller leveransen så skickar PostNord till närmaste utlämningställe och enligt deras sida https://www.postnord.se/vara-verktyg/hitta-servicestalle så är det just det utlämningsstället dit ditt paket har levererats. Om detta inte stämmer tycker jag definitivt att du skall ta kontakt med ditt PostNord utlämningsställe och PostNord så att de blir medvetna om att det inte ens finns med i deras system.
Omdömen för Reservdelaronline
Fick däcken i augusti beställde 7/6????????
Hej Bertil
Precis som vi kommunicerade till dig via mail svar däcken slut i hela Europa. Vi skickade däcken till dig samma dag som vi fick hem dom från leverantören.
Mvh
Reservdelaronline.se
Ovanligt lång leveranstid ❓
Hej,
Varan var tyvärr restnoterad hos leverantör vilket förlängde leveranstiden. Normalt sett har vi den i lager och då är leveranstiden 1-3 arbetsdagar.
Mvh
Reservdelaronline
Hutlöst att ta 45 kr i fraktkostnad för en liten brytare som ni skickat i ett kuvert.
Vi skickar endast med paket eller varubrev vilka är spårbara eller delvis spårbara och även är automatiserade mot TA-system.
Du får mer än gärna komma och besöka oss för att se hur ett lager fungerar när vi packar order. Vi har inte någon anställd som skriver kuvert för hand och slickar frimärken. Teoretiskt sett hade vi kunna skicka det med ekonomi varubrev vilket tar 3-6 arbetsdagar och därmed hade varit lite billigare.
Mvh
Reservdelaronline
Bra sortiment och rätt fina listor med vilka maskiner en del passar till. Men lång leveranstid. 10 dagar att packa ett universalbatteri som motsvarande finns på biltema gör att detta blev enda gången. Hade haft mer förståelse för dröjsmålet om det var något ovanligt som beställts. Nu var det inte värt väntan, allra helst då andra är billigare.
Hej Gabriel,
Du har beställt ett originalbatteri som klart och tydligt anges att det inte fanns på lager och därmed skulle ta 4-10 arbetsdagar att skicka. Detta stod både på produktsidan, i kassan där du betalade och du har även fått ett mail om det i samma stund du lade din order.
Att sedan jämföra äpplen med päron känns inte riktigt rättvist. Detta är ett originalbatteri levererat direkt från Stiga och du får mer än gärna visa på var du hittat just detta batteri billigare än oss då jag inte tror du kan hitta det ens. Att sälja billiga batterier är inte svårt, att sälja bra batterier billigt är däremot svårt.
Mvh
Resevdelaronline
Svårt att hitta rätt. Har ni inte Husqvarnas reservdelar?
Det finns massor med Husqvarna reservdelar för den som testar att använda webshoppen. T.ex. genom att söka på "Husqvarna kniv" eller "Husqvarna tändspole"
Mvh
Reservdelaronline
Svårt att hitta rätt remmar som passar just den maskin man har! När man hittar är de perfekt
Hej Simon,
Ha ditt produktnummer på din maskin redo och testa vår support nästa gång så får du hjälp att hitta.
Mvh
Reservdelaronline
Snabb leverans men fel antal levererades. Beställt 10 fick 8 hela o en trasig.
Hej,
Vi har människor som arbetar på vårt lager och det händer att även våra superanställda räknar fel tyvärr. Vid ett mail till vår support försöker vi dock alltid rätta till våra fel.
Mvh
Reservdelaronline
Det är väldigt svårt att hitta packningar som du behöver om du inte vet om produkt id. Min order föll mellan stolarna över 20 dagar utan vidare service. Ser ingen anledning varför jag ska hålla mig till Reservdelaronline om varje köp är ett ”gamble” och jag som kund måste påminna om att ordern utförs.
Hej Henry
Som jag kommunicerat till dig via mail hade det uppstått det tekniskt fel i din order och packningen du beställt hade aldrig beställts hos leverantören. Det är beklagligt att du inte fått dina reservdelar i tid men att kasta oss under bussen när du verkar rätt nöjd i de konversationer jag haft med dig tidigare ser jag som lite märkligt. Vi har idag över 5000 omdömen där ca 97% är nöjda, jag tror inte det är så mycket med gamble och dålig service då utan en plump i protokollet.
Hoppas du hittar tillbaka!
Mvh
Jocke
Om man inte har modellbeteckning på den maskin man köper reservdelar till
Hej,
Tyvärr finns det ingen nationellt register på gräsklippare eller trädgårdsmaskiner på samma sätt som det gör till bilar. Ifall du inte har koll på vilken modell du har så är det tyvärr svårt för oss att veta vilka reservdelar du behöver.
Bistår du med en produktnummer eller modell och årtal på din maskin så hjälper vår support till både dagtid och kvällstid med att svara på vad du skall ha för reservdelar.
Mvh
Reservdelaronline
Hade kontakt med en annan firma ang reservdelar. De sålde TVÅ band för ca 2400. Klart att jag beställde hos er, för ca 2100, dessutom fraktfritt. Blev dock besviken när det bara dök upp ETT band. Det blev ett DYRT BAND. Men ni har ju inte lurats - jag frågade aldrig er om antalet utan tog bara för givet. Gårdsman skulle ha levererat två för 2400kr. Men några fem stjärnor blir det inte denna gång.
Hej!
Vi följer Stigas prislista och Stiga säljer dom styckvis, inte i par. Om konkurrenten väljer att sälja dessa för 2400kr är det upp till dom, men det är med en garanterad förlust för deras del. Efter att ha studerat produkten på deras sida kan jag med nästan 100% säkerhet säga att du fått fel information om att de säljs i par.
I övrigt är vi billigare än den konkurrenten på i varenda artikel som kommer från Stiga.
Hade vi sålt produkten i par hade det framgått.
Mvh/Jocke
En påminnelse kom med brev, pga att fakturan misstogs för ett bluffmail när den kom till mig i namnet SVEA och jag inte vågade klicka på länkar i mailet.
Hej Magnus,
I checkouten finns deras logga och det står även klart och tydligt att det är SVEA som hanterar betalningar. Det står även i alla mail vi skickar ut att faktura hanteras av SVEA. Kan dock förstå att detta är ett problem då i stort sett alla webbutiker idag använder en extern betalleverantör T.ex. Bygghemma som använder SVEA som oss, H&M som använder Klarna, Apotea som använder Klarna etc. När du får en faktura från dessa står det även där SVEA Ekonomi som avsändare eller Klarna.
Det finns även alltid möjlighet att logga in på SVEA ekonomis hemsida med sitt bank-id och se status på sin faktura. Även detta informerar vi dig om i flera av våra mail vi skickar ut.
MVH
Reservdelaronline
Dels relativt hög fraktkostnad, dyrare än köpt produkt. Dessutom resa 3 mil för att hämta paketet trots att utlämningsställe finns på leveransorten.
Hej Bertil,
Vi håller med om att röjklingan är oförskämt billig. Vi får fundera på om vi skall höja priset på den så att den inte är billigare än frakten, tack för tipset.
Vad gäller leveransen så skickar PostNord till närmaste utlämningställe och enligt deras sida https://www.postnord.se/vara-verktyg/hitta-servicestalle så är det just det utlämningsstället dit ditt paket har levererats. Om detta inte stämmer tycker jag definitivt att du skall ta kontakt med ditt PostNord utlämningsställe och PostNord så att de blir medvetna om att det inte ens finns med i deras system.
Mvh
Reservdelaronline