Omdömen för Reservdelaronline

Summering
positive97.7%(22444 omdömen)
Snittbetyg: 4.9/5neutral1.5%(337 omdömen)
Antal omdömen: 22975negative0.8%(194 omdömen)

Konstiga returregler
rating

Se ovan kommentar

Uno H.2020-08-27
Svar:

Hej Uno, 


Enligt vad jag ser i vårt order- och ärendehanteringssystem så har du beställt knivar på eget bevåg utan att rådfråga oss. Du har sedan mailat kundtjänst och ordagrant skrivit "Jag vill ha en returetikett, knivarna passade inte så jag returnerar dom". Detta är även precis vad du fått, en returetikett för att returnera dina knivar. Vi har enligt konsumentköplagen stått för frakten ut till dig och du som kund har fått stå för returfrakten då det är du som kund som har beställt fel knivar. Så med andra ord kostar detta oss både frakt till dig, hanteringskostnader för leverans till dig, returhanteringskostnader, lagerkostnader att lägga tillbaka in till lagret och även hantering på ekonomiavdelningen. Det enda du har betalat för är faktiskt returfrakt för den returetikett som går oavkortat till Postnord.


Mvh
Reservdelaronline

rating
Per-Olov L.2020-08-21
Leverans
rating
Snabb lev (tyvärr fel, stämde inte mot orderbekr), mycket snabb korrigering.
Sune Anders V.2020-08-20
Kontaktsvårigheter
rating

Tyvärr omöjliga att nå på telefon.

Jan C.2020-08-10
Svar:

Hej Jan,


Vi har i dagsläget inget telefonnummer och därmed ingen telefonsupport. Vi är dock väldigt snabba på att svara på mail.


Mvh
Reservdelaronline

Orderbekräftelse och leverans.
rating

Jag fick aldrig någon orderbekräftelse som skulle komma via mail Det blev lite extra arbete, frågor och mail. Irriterande Leverans helt OK

Lars-Erik Hjalmar J.2020-08-07
Svar:

Hej,


Vi skickar alltid orderbekräftelse i samma stund du lägger din order. Antingen har du angivit en felaktigt e-post eller så har den hamnat i din skräppost vilket merparten av alla stora bolags bekräftelser gör i dagsläget då Hotmail, Gmail, Yahoo m.fl. gärna sorterar bort mail från domäner som skickar mkt mail. Din orderbekräftelse hade du även kunnat finna om du loggat in på ditt konto. 


Mvh Reservdelaronline

rating

Tog lång tid innan ngt hände, sen OK

Lars-Olof O.2020-07-24
Svar:

Hej,


Ditt paket skickades två arbetsdagar efter att du lade din order. Att PostNord sedan har slarvat bort ditt paket kan jag bara beklaga men vi skickade en ny sändning till dig som var i din brevlåda mindre än 1,5 dag efter att du mailat och påpekat detta.


Mvh


Reservdelaronline

Leveranstid
rating

För lång leveranstid, ni måste byta leverantör. Väntar fortfarande på en sågkedja. Ni har inte klarat 1-3 dagar ännu på någon av de två leveranserna.

Peter S.2020-07-14
Svar:

Hej Peter


Tändstiften levererades från lagd order till din brevlåda på 45 timmar. 
Sågkedjan du har beställt skickades från vårt lager i fredags 10/7. Du har valt varubrev som är 1-4 arbetsdagars leveranstid. I skrivande stund tisdag 14/7 har det gått 3 arbetsdagar.
I 999 fall av 1000 leveras de snabbare än så. 


Mvh
Jocke

rating
Lite svårt att hitta rätt produkt.
Leif A.2020-07-13
rating
Jonas Lennart K.2020-07-12
Krångliga returer
rating
Snabba leveranser, men får man fel delar blir det kostsamt och krångligt, inga fria returer som med annan e handel.
Mattias Daniel P.2020-06-27
rating
Jan W.2020-06-27
rating
Håkan E.2020-06-22
rating
Bertil L.2020-06-17
rating
Lägg upp bilder på delarna. Lättare att identifidra.
Per Staffan N.2020-06-14
rating
Med min kunskap var det lite svårt att handla hos er dock fick jag dessa delar till slut. Lite support med ex sprängskiss hade varit bra
Bo Bertil K.2020-06-14
rating

Dyrt om man behöver returnera reservdelen

Sven Anders Emanuel Ö.2020-06-09
Svar:

Hej, 


Vi erbjuder dig två fraktalternativ. Antingen kan du välja att skicka tillbaka delen själv med eget fraktalternativ vilket gör att du kan skicka den hur du vill så länge den kommer till en företagsadress. Vi erbjuder även dig att använda vårt fraktavtal som i ditt fall kostade 69kr. Det är den avgift PostNord tar ut för frakta din vara tillbaka till oss - vi tar inte ett öre för varken retur- eller hanteringskostnader. Kan man skicka billigare själv så är det fritt fram att göra det. 


I ditt fall är det även en beställningsvara som vi för din skull har beställt från leverantören och nu tar tillbaka och lägger på vårt lager trots att det inte är något vi normalt sett har hemma på lager.


Mvh
Reservdelaronline.

rating
Eva Carina W.2020-06-07
service
rating
har handlat online gick lätt för ovan person som jag
Sven Åke Knuth N.2020-05-30
Bra hemsida, men dåliga betalningsfunktioner
rating

Bra hemsida med tydlig information. Däremot funkar skripten efter varukorgen uruselt. Jag försökte under tre dagar på fyra olika enheter att komma till betalsidan. Försökte på android, iphone, pc, med olika webbläsare. Inloggad och ej inloggad. Till slutet funkade det från min arbets-pc på andra försöket. Inte ok!

Staffan M.2020-05-24
Svar:

Hej,


Vi är medvetna om detta problem och kan inte annat än hålla med. Tyvärr ligger felet i betalleverantörens modul. Vi arbetar dock på att få fram en lösning på detta inom kort.


Mvh
Reservdelaronline

rating
Bo Christer Ö.2020-05-17